contact us

Use the form on the right to contact us.

You can edit the text in this area, and change where the contact form on the right submits to, by entering edit mode using the modes on the bottom right.

           

123 Street Avenue, City Town, 99999

(123) 555-6789

email@address.com

 

You can set your address, phone number, email and site description in the settings tab.
Link to read me page with more information.

DO YOU KNOW

Burberry-historia legendarnego trencza

Dominika Ziętara

Kampania marki Burberry z 2014 roku

Najpierw nazwa nieprzemakalnego materiału, potem najdroższego płaszcza przeciwdeszczowego.

Raglan, kryte zapięcie, wełniana podszewka w kratę, wreszcie ekskluzywna marka, rekomendowana przez rodzinę królewską i nadal słynącej z produkcji trenczów, budrysówek i płaszczy przeciwdeszczowych z podszewką w charakterystyczną beżowo-czerwono-czarno-białą kratę.

Burberry.

Plakat przedstawiający produkty marki Burberry noszone przez angielskich i francuskich żołnierzy z 1915 roku

Kiedy 21-letni Thomas Burberry w 1856 roku otworzył swój pierwszy butik w angielskim Basingstoke Hampshire, gdzie sprzedawał kultowe dziś płaszcze, nie spodziewał się, że w przyszłości jego nazwisko będzie synonimem luksusowego domu mody.

Początkowo mały sklepik z konfekcją męską dzięki doskonałej jakości tkanin i perfekcyjnemu wykonaniu szybko zyskał grono swoich stałych klientów.

Wielkim przełomem dla marki było wynalezienie przez Thomasa Burberry wełnianej tkaniny zwanej gabardyną, czyli nieprzemakalnej, niezwykle trwałej i pozwalającej ciału oddychać tkaninie.

Słynny trencz Burberry

Gabardyna okazała się niezastąpiona w produkcji płaszczy. Biorąc pod uwagę deszczowe warunki pogodowe panujące w Wielkiej Brytanii był to prawdziwy „strzał w dziesiątkę”.

Gabardynowe ubrania Burberry zrobiły prawdziwą furorę wśród różnych grup społecznych od lotników i alpinistów, po rodzinę królewską, nie omijając przy tym mieszkańców angielskich miast, których codzienna garderoba zapełniła się płaszczami, damskimi kapeluszami i tweedowymi pelerynami znanej marki.

Krótko po otwarciu sklepu Thomas Burberry & Sons w 1891 roku, na londyńskim West Endzie marka wypuściła swój kolejny rewolucyjny produkt, czyli płaszcz Tielocken - pierwowzór powszechnego dziś trenczu, spopularyzowany przez brytyjskich żołnierzy.

Kampania marki Burberry na sezon jesień/zima 2009

Choć w 1926 roku Thomas Burberry zmarł, za sprawą jego rewolucyjnych wynalazków, rodzinna firma nie traciła popularności, wręcz przeciwnie, stała się prawdziwą potęgą w dziedzinie brytyjskiego przemysłu tekstylnego.

Gustowne i praktyczne trencze nie tylko stały się synonimem brytyjskości, ale także urosły do rangi kultowego produktu oraz niezbędnego elementu codziennej garderoby.

Polub nasz fanpage na FB: DYKF Facebook

tekst: Dominika Ziętara

Szal Burberry w słynną kratę