contact us

Use the form on the right to contact us.

You can edit the text in this area, and change where the contact form on the right submits to, by entering edit mode using the modes on the bottom right.

           

123 Street Avenue, City Town, 99999

(123) 555-6789

email@address.com

 

You can set your address, phone number, email and site description in the settings tab.
Link to read me page with more information.

DO YOU KNOW

New Look

Dominika Ziętara

Słynna marynarka The Bar na okładce Dior Magazine

Kiedy o 10.30 12 lutego 1947 roku w salonie na ulicy Avenue Montaigne, 42-letni projektant, Christian Dior, zaprezentował swoją pierwszą kolekcję rozpoczął się kolejny rozdział w historii mody. 

Jako pierwsza na wybiegu pojawiła się modelka Marie-Therese.

Potem publiczność ujrzała dziewięćdziesiąt sylwetek zaprojektowanych według dwóch myśli przewodnich: „en huit”, czyli talia osy i pełne, krągłe biodra oraz „corolle”, co oznaczało głębokie dekolty i spódnice sięgające połowy łydki.

Słynny zestaw z pokazu New Look:marynarka The Bar i plisowana spódnica na okładce książki "The New Look:The Dior Revolution" autorstwa Nigela Cawthorne'a

Nazwa New Look powstała dzięki Caramel Snow, ówczesnej redaktor naczelnej amerykańskiego wydania Harper’s Bazaar, która zaraz po obejrzeniu pokazu, widząc te niesamowite kształty, długości, objętości i wąskie talie powiedziała: „To pewnego rodzaju rewolucja Christianie! Twoje sukienki to taki New Look!”.

Bettina Ballard, redaktorka amerykańskiego Vogue’a, napisała: „Doświadczyliśmy właśnie zarówno rewolucji w modzie jak i w sposobie jej ukazywania”.

Sylwetka New Look na okładce magazynu Vogue z 1947 roku

Symbolem kolekcji został kostium, uwieczniony na słynnym zdjęciu przez Willy’ego Maywalda, składający się z kremowej, taliowanej marynarki i czarnej plisowanej spódnicy, do którego dobrano kapelusz, rękawiczki i delikatne szpilki.

Dior i jego kolekcja pojawiły się w momencie powojennego wzrostu gospodarczego i rozpoczynającego się modernizmu lat pięćdziesiątych.

Rewolucyjność jego kolekcji polegała na odniesieniu do tradycji. Dior mieszał klasyczne formy z nutą ekstrawagancji, zawsze z wielkim wyczuciem, dzięki czemu jego dzieła były wyjątkowe.

Okładka książki "Dior: The New Look" opublikowanej przez Chicago History Museum

Kolekcja była synonimem klasyki i elegancji, sam Dior określił ją jako „powrót do radosnej cywilizacji”.

Świat mody oszalał na punkcie innowacyjnych pomysłów projektanta czyniąc go najpopularniejszym Francuzem na świecie. Sześć lat po premierze kolekcji, New Look nadal inspiruje projektantów domu mody Dior.

Raf Simons co sezon prezentuje na wybiegu nowe wersje słynnej marynarki The Bar, potwierdzając, że New Look to wieczna rewolucja.

 

Polub nasz fanpage na FB: DYKF Facebook

tekst: Dominika Ziętara

Kreacja w stylu New Look w kampanii marki Dior na sezon wiosna/lato 2013

Słynna marynarka The Bar na okładce Dior Magazine