contact us

Use the form on the right to contact us.

You can edit the text in this area, and change where the contact form on the right submits to, by entering edit mode using the modes on the bottom right.

           

123 Street Avenue, City Town, 99999

(123) 555-6789

email@address.com

 

You can set your address, phone number, email and site description in the settings tab.
Link to read me page with more information.

DO YOU KNOW

Morski wytwór – perła

Aga

Kampania reklamowa Chanel na sezon wiosna-lato 2014 - first look

Symbol doskonałości, elegancji i bogactwa.

Niepodważalny kobiecy sojusznik. Perła nie od dziś cieszy się zainteresowaniem znakomitych osobistości, ale również i naukowców.

Mało kto zdaje sobie sprawę, iż te drogocenne kamienie zamieszkują wnętrza żyjących gatunków zwierząt – mięczaków.

Choć odkryte zostały ok. 5 tysięcy lat temu, do dziś ciągle nas zaskakują i urzekają swą nieskazitelnością.

Okładka magazynu Life z roku 1949

Etymologia słowa perła wskazuje na to, że nazwa zaczerpnięta została od gatunku jednej z małż "perna", bądź jej kulistego kształtu "sphaerula".

Kiedy kawałek żwiru znajdzie się wewnątrz muszli wydziela ona wówczas masę perłową. Surowiec ten tworzy krystaliczną substancje, która przeistacza się w gładką powłokę. Chociaż nawarstwianie to trwa wiele miesięcy finalny efekt jest tego wart. Perła jest drogim produktem, gdyż nie potrzebuje szlifowania i obróbki wykańczającej – poprzez półprzezroczystość poszczególnych warstw zyskuje miano niepowtarzalności.

Kremowa, biała, różowa czy czarna. Najbardziej pożądanym jednak jest odcień perłowy.

Karolina Kurkova na okładce magazynu Vogue Mexico - kwiecień 2014

Naturalna i hodowlana. Prawdziwe perły były bardzo kosztowne, dlatego też w XVII wieku w Paryżu opatentowano metodę wytwarzania sztucznych pereł. To francuskie miasto stało się głównym producentem tych szklanych kulek wypełnionych woskiem i pokrytych lakierem ze sproszkowanych minerałów.

Dla Coco Chanel sznur pereł był jej ulubionym akcesorium i jednocześnie stał się znakiem rozpoznawczym domu mody Chanel.

Kampania reklamowa Chanel na sezon wiosna-lato 2014

Ten drogocenny klejnot pokochały takie osobistości jak: Audrey Hepburn, Jackie Kennedy i Grace Kelly.

Perły są elementem gigantycznych naszyjników, delikatnych kolczyków, bransolet. Zawsze wywołują piorunujące wrażenie.

Perła była kiedyś uważana za afrodyzjak, dodaje seksapilu, jest wiecznie modna.

Jacqueline Kennedy Onassis na okładce Time

Obecnie możemy podziwiać perły na wystawach, w muzeach czy na aukcjach, gdyż najdrogocenniejsze jej gatunki przechowywane są w najbogatszych skarbcach świata.

Najstarszy naszyjnik z pereł ma ponad 4 i pół tysiąca lat, znalazł swe zaszczytne miejsce w egipskim muzeum.

Nikt by się nie spodziewał, że tak niepozorny wytwór morski stanie się „perełką” wśród biżuterii.


Polub nasz fanpage na FB: DYKF Facebook

tekst: Aga Gniłka

Okładka magazynu Velvet 2012 rok

Kampania reklamowa H&M zima 2009