contact us

Use the form on the right to contact us.

You can edit the text in this area, and change where the contact form on the right submits to, by entering edit mode using the modes on the bottom right.

           

123 Street Avenue, City Town, 99999

(123) 555-6789

email@address.com

 

You can set your address, phone number, email and site description in the settings tab.
Link to read me page with more information.

DO YOU KNOW

Prêt-à-porter

Dominika Ziętara

Kampania kolekcji prêt-à-porter marki Cacharel na sezon jesień/zima 2015

„Prêt-à-porter” w tłumaczeniu z francuskiego oznacza „gotowe do noszenia” i nie inaczej jest w praktyce, są to bowiem ubrania projektowane na masową skalę, przeznaczone do sprzedaży w wielu zakątkach świata, skierowane do szerokiej rzeszy odbiorców.

Za prekursora prêt-à-porter uznaje się francuską markę Cacharel, założoną w 1964 roku przez Jeana Bousqueta.

Ojciec projektanta był sprzedawcą maszyn do szycia, dzięki czemu Bousquet od dziecka przebywał w otoczeniu krawców, projektantów i artystów, nic więc dziwnego, że bliskość mody przerodziła się w późniejszą prawdziwą fascynację.

Kampania kolekcji prêt-à-porter marki Moschino na sezon wiosna/lato 2013

Krawiectwa uczył się w technikum i już tam objawiał się jego niezwykły talent.

Zaraz po ukończeniu szkoły zaczął samodzielnie projektować, a niedługo potem założył własną firmę.

Jego pierwsze kolekcje okazały się wielkim hitem.

Świeże, delikatne i utrzymane w jasnej tonacji stroje, podkreślające walory kobiecego ciała szybko zyskały uznanie i wzbudziły zachwyt.

Słynna koszula marki Cacharel na okładce magazynu Elle z 1963 roku

Już w 1963 roku jeden z projektów Bousqueta trafił na okładkę magazynu ELLE co przyniosło mu międzynarodową sławę jeszcze przed oficjalnym założeniem marki.

Projektanta od zawsze interesowała moda użytkowa. Chciał, by mogły z niej korzystać także zwykłe kobiety, te chodzące po ulicach, potrzebujące modnych ubrań zarówno do pracy jak i na zakupy.

Właśnie z tego powodu zaczął projektować dla wielkich firm krawieckich, a jego kolekcje masowo pojawiały się w sklepach, które sprzedawały stroje dostępne dla wszystkich.

Sukienka z kolekcji prêt-à-porter Alexander Wang

Choć początkowo, dla większości marek, odstępstwa od haute couture były nie do pomyślenia, po pewnym czasie projektanci dostrzegli, że masowa sprzedaż nie musi oznaczać obniżenia ich prestiżu, wręcz przeciwnie - wiąże się ze wzrostem popularności marki i większymi obrotami.

 

Polub nasz fanpage na FB: DYKF Facebook

tekst: Dominika Ziętara

Buty z kolekcji prêt-à-porter Valentino