contact us

Use the form on the right to contact us.

You can edit the text in this area, and change where the contact form on the right submits to, by entering edit mode using the modes on the bottom right.

           

123 Street Avenue, City Town, 99999

(123) 555-6789

email@address.com

 

You can set your address, phone number, email and site description in the settings tab.
Link to read me page with more information.

DYK

Skąd nazwa Birkin bag?

Ewa Pestkowska

Kampania Hermes

Kto i w jakich okolicznościach staje się ikoną mody? Co trzeba zrobić, jakich rzeczy dokonać, aby projektant inspirując się daną osobą użył jej imienia bądź nazwiska jako nazwy swoich projektów? Często jest to po prostu zrządzenie losu. Tak było w przypadku Jane Birkin - angielskiej aktorki i piosenkarki, jednak najbardziej kojarzonej z Francją.

Jane Birkin na okładce Vogue Paris, 1970

Można się zastanawiać, dlaczego najbardziej kultowa torebka na świecie od Hermes nosi nazwę Birkin? Otóż w 1981 roku ówczesny dyrektor domu mody Hermes Jean-Louis Dumas zajął miejsce w samolocie z Paryża do Londynu tuż obok młodej Brytyjki. Przepełniona różnymi przedmiotami wikilinowa torba pasażerki (a była nią właśnie Jane Birkin) nie wytrzymała ciężaru. Jane zaczęła się skarżyć swojemu współtowarzyszowi podróży jak ciężko jest jej znaleźć odpowiednich rozmiarów skórzaną weekendową torbę. I stało się. Dziś model Birkin pochodzący z roku 1982 jest kultowym symbolem i marzeniem każdego fana mody - niekiedy osiąga cenę nawet 150 tys. dolarów.

Kampania Hermes

Jeansy i białe t-shirty, sukienki mini, koszule z podwiniętymi rękawami, wiklinowe torby - to tylko kilka z elementów już charakterystycznego, nonszalanckiego stylu ikony francuskiego wybrzeża lat 70. Charakterystyczna grzywka i świeża twarz to do dziś niedościgniony wzór piękna wielu Francuzek.

Jane Birkin na okładce Vogue Paris, 1969

Do ogromnej popularności Jane przyczyniła się również znajomość z twórcą Serge'em Gainsbourgiem czy udział w filmach wraz z Brigitte Bardot.

Okładka płyty "Je t'aime…moi non plus" Serge'a Gainsbourg'a

Jane powróciła do świata mody w marcu tego roku biorąc udział w kampanii Saint Laurent, do której zdjęcia zrobił Hedi Slimane, przedstawiając francuską ikonę na czarno-białych fotografiach i w garniturze.  

Polub nasz fanpage na FB: DYKF Facebook

 

Tekst: Ewa Pestkowska

Kampania Saint Laurent Le Smoking, 2015

 

 

 

Fotograf DYKF w Vogue!

Anna Puslecka

fot. Agnieszka Taukert

Zdjęcia Agnieszka Taukert, fotografki współpracującej z DYKF i AFTER-AFTER, zostały opublikowane przez Vogue!

Każdy, kto robi zdjęcia może założyć tam swój profil, ale to fotoedytor Vogue’a decyduje, które zdjęcia będą pokazane na stronie.

Agnieszka Taukert wrzuca swoje zdjęcia na stronę Vogue'a od roku i jej prace były już dwa razy w The Best.

Jesteśmy dumni, że Agnieszka pracuje dla DYKF i AFTER-AFTER!

Oto jej zdjęcia oraz link do profilu na Vogue.it:

http://www.vogue.it/en/photovogue/Profilo/0cdb307b-2b85-45d3-aecd-ff13a29c323a/User

Obejrzyj niektóre zdjęcia Agnieszki Taukert ilustrujące artykuły w DYKF i AFTER-AFTER:

http://www.dykf.pl/kwestia-mody-dykf/2014/3/9/kampania-wizerunkowa-lilou

http://www.dykf.pl/follow-designers/2013/12/8/szczliwa-13-tka-kulisy-pokazu-paprocki-i-brzozowski-ss-2014

http://www.after-after.pl/#/doskonalosc-mody/

http://www.after-after.pl/#/robert-kupisz-iron/

 

tekst: Martyna Ziemba

fot. Agnieszka Taukert

fot. Agnieszka Taukert

fot. Agnieszka Taukert

fot. Agnieszka Taukert

fot. Agnieszka Taukert

fot. Agnieszka Taukert

fot. Agnieszka Taukert

Tyle wniosła do mody - Vionnet

Anna Puslecka

Madeleine Vionnet w swojej pracowni, ok. 1923 r.

„Wyobrażałam sobie ją i tworzyłam śniąc. Aby wreszcie, po poszukiwaniach, skończyć trzymając w dłoniach” - mawiała o swoich sukniach Madeleine Vionnet.


Zwana przez wielu królową projektantów, madame Vionnet była rodowitą Francuzką. Okres jej świetności przypadał na czas, w którym władzę nad paryską modą przejęły kobiety.

W międzywojniu prócz Madeleine Vionnet gustem Europy rządziły Coco Chanel, Elsa Schiaparelli oraz Jeanne Lanvin.

Madeleine Vionnet w swojej pracowni

Madeleine Vionnet zasłynęła jak królowa bias cut, techniki cięcia materiału po przekątnej, w poprzek włókien. W odróżnieniu od innych projektantów nie szkicowała projektów na papierze, lecz tworzyła je na 80-centymetrowym manekinie-lalce, jako projekcję swoich myśli i snów.
Zarówno manekin jak i krój ze skosu umożliwiał jej „żywe” tworzenie drapowań w nieskończonej liczbie kombinacji, a tym samym podkreślenie konturów ciała. Dzięki czemu jej suknie zachwycały swoją płynnością przy każdym ruchu.

Projekt Madeleine Vionnet

Vionnet zrezygnowała z gorsetów, szwów oraz zapięć.
Francuzka wszystkie swoje projekty tworzyła na bazie trzech kształtów: koła, kwadratu i prostokąta, przez co zyskała miano „architekta wśród projektantów”.

Zasłynęła jako pierwsza twórczyni sukien inspirowanych kulturą starożytnej Grecji. Nieobce w jej twórczości były również wpływy kultury japońskiej w postaci kimona.


Christian Dior powiadał, że „nikt nigdy nie poniósł sztuki krawieckiej dalej niż Vionnet”,  a Azzedine Alaïa, który opiera się na dziedzictwie Madeleine Vionnet stwierdził, że „jest ona źródłem wszystkiego”.

Madeleine Vionnet


Sama madame Vionnet powiadała, że „gust jest uczuciem, które pozwala określić różnicę pomiędzy tym co piękne, a tym co jedynie spektakularne.”

I właśnie w guście tkwi sekret Francuzki.


tekst: Katarzyna Pyrek

Czy jesteś niewolnikiem mody?

Anna Puslecka

fot. Steve Kraitt

Dla fashionistów moda stanowi istotny element w ich życiu, jest świetną zabawą oraz jednym ze sposobów prezentowania osobowości.

Czy łatwo przekroczyć granicę zabawy i uzależnienia?

Co to oznacza być uzależnionym od mody?

 

fot. Steve Kraitt

fot. Steve Kraitt

Oscar de la Renta, który jest najprawdopodobniej autorem terminu fashion victim, określa nim niewolniczki mody opętane miłością do luksusowych marek i gadżetów. Osoby, które ubierają się modnie, ale bez gustu.

Versace z kolei używał tego określenia, by opisać kobiety zmieniające swój styl z sezonu na sezon.

fot. Steve Kraitt

Temat uzależnienia od luksusu, uznania i statusu społecznego podjął Steve Kraitt, brytyjski fotograf, który zilustrował luksusowe marki w formie pigułek.

Serią zdjęć Designer Drugs nawiązał do angielskiego terminu fashion addict i stworzył swoisty medical-couture.

Modelką, która ma właśnie połknąć luksus w formie pigułki jest Echo Nittolitto.

Jak często Wy sięgacie po „pigułki” Diora czy Yves Saint Laurent?

 

tekst: Urszula Majewska

fot. Steve Kraitt (dzięki uprzejmości Autora)

fot. Steve Kraitt