contact us

Use the form on the right to contact us.

You can edit the text in this area, and change where the contact form on the right submits to, by entering edit mode using the modes on the bottom right.

           

123 Street Avenue, City Town, 99999

(123) 555-6789

email@address.com

 

You can set your address, phone number, email and site description in the settings tab.
Link to read me page with more information.

FOLLOW DESIGNERS

Potrzebuję ciągłych wyzwań

Anna Puslecka

Michael Hekmat, projektant marki Blessus/fot. Artur Cieślakowski dla Do You Know Fashion

Skończył prestiżową szkołę mody Istituto Marangoni w Mediolanie, został dwukrotnym laureatem w konkursie Vogue Talents. Pracował dla Vivienne Westwood, duetu Proenza Schouler i Giambattisty Valli… Wreszcie stworzył w Polsce własną markę Blessus w 2011 roku.

Otwarty, pozytywny, z biznesowym podejściem do projektowania. Jego kreacje noszą gwiazdy, ale on woli stać w cieniu.

Teraz przed nim nowe wyzwanie - Michael Hekmat jako jedyny Polak został wybrany przez markę C&A do konkursu Re-Imagine Design Challenge.

Michael Hekmat i Anna Puślecka podczas wywiadu w pracowni projektanta/fot. Artur Cieślakowski dla Do You Know Fashion

fot. Artur Cieślakowski dla Do You Know Fashion

Niedawno byłeś w Dusseldorfie, tam spotkali się wszyscy uczestnicy konkursu. Będzie duża rywalizacja?
W konkursie bierze udział 9 projektantów z kilku europejskich krajów, wszyscy młodzi, z pozytywnym duchem rywalizacji. Zadanie dla wszystkich to samo – stworzenie jednego looku z własną interpretacją klasycznych ubrań C&A z ostatniego stulecia przy zastosowaniu sustainable fashion, czyli materiałów przyjaznych środowisku.


Dlaczego zdecydowałeś się na wzięcie udziału w tym konkursie? Prowadzisz własną markę Blessus, na brak pracy nie narzekasz.
Bardzo potrzebuję ciągłych wyzwań. Marka C&A zgłosiła się do mnie, poprosiła o portfolio i rozmowę. Na początku nie wiedziałem nawet że to C&A, wszystko było objęte klauzulą poufności. To wzbudziło to moje zainteresowanie.

Zdecydowałem się na udział w konkursie również ze względów biznesowych, C&A ma ogromny zasięg i niewyobrażalną rozpoznawalność. Obecność w ponad 1000 sklepów w Europie nie będzie niezauważona. Ponadto nigdy nie pracowałem zgodnie z zasadami sustainable fashion, to jest dla mnie coś zupełnie nowego.

Moim celem jest udowodnienie, że można uzyskać estetykę high fashion w zgodzie ze środowiskiem.

Moodboard projektanta/fot. Artur Cieślakowski dla Do You Know Fashion

Moodboard projektanta/fot. Artur Cieślakowski dla Do You Know Fashion

Reklama C&A z 1989 roku, która stała się inspiracją dla projektanta//fot. Artur Cieślakowski dla Do You Know Fashion

Czy Twój look będzie kontynuacją tego co tworzysz we własnej marce Blessus?
To będzie coś innego niż tworzę na co dzień, chcę zaskoczyć zarząd C&A. Będą wspólne elementy, charakterystyczne dla mnie. Moja ostatnia kolekcja w Blessus na wiosnę-lato 2014 jest bardzo kobieca i romantyczna. Konkursowy look jest bardziej młodzieżowy i zdecydowany, składa się z trzech elementów: z kolorowego topu, kurtki bomber i spódnicy o modnej długości ¾.

Jedną z moich inspiracji była reklama C&A z roku 1989 do której odwoływałem się podczas procesu twórczego. Stworzyłem także moodboard, który dla projektanta jest drogowskazem. Istotne elementy w nim to geometria koloru (bialy, czarny, beżowy) oraz powracające motywy florystyczne, ale w ekstrawaganckim wydaniu.

fot. Artur Cieślakowski dla Do You Know Fashion

Konkursowa kurtka bomber/fot. Artur Cieślakowski dla Do You Know Fashion

Kurtka bomber wykonana z mieszanki juty i rafii z Karaibów/fot. Artur Cieślakowski dla Do You Know Fashion

Sustainable fashion – czy w dzisiejszym, konsumpcyjnym świecie zrównoważone podejście do mody w ogóle jest możliwe?
Oczywiście, ale wymaga większego wysiłku intelektualnego projektanta czy poświęcenia projektowi więcej czasu. Niekoniecznie pieniędzy. Wszystko musi być przemyślane. Tak też jest w przypadku mojej propozycji dla C&A.

Płaszcz zaprojektowany przez Michaela dla włsanej marki Blessus z kolekcji wiosna-lato 2014/fot. Artur Cieślakowski dla Do You Know Fashion

fot. Artur Cieślakowski dla Do You Know Fashion

fot. Artur Cieślakowski dla Do You Know Fashion

Jako projektant skupiam się na detalach, to mój znak rozpoznawczy. Do ostatniej kolekcji Blessus wykorzystałem ręcznie robione, kolorowe, jedwabne kwiaty z poznańskiej pracowni Decolove. To jest właśnie sustainable fashion, czyli zrównoważony proces produkcji! Wspieram lokalne rzemiosło. Do konkursu Re-Imagine Design Challenge prawdopodobnie użyję tych kwiatów, ale w czerni i bieli.

fot. Artur Cieślakowski dla Do You Know Fashion

Kurtka bomber – ten model pojawił się w jednej z Twoich kolekcji, ale ta zaskakuje swoją surowością i nowatorskim podejściem jeśli chodzi o użycie surowców.
Najbardziej zaskakujący w tej kurtce jest materiał – kupiłem go w Paryżu – jest to ręcznie tkana mieszanka juty i rafii, którą wyprodukowano na Karaibach. Do tego plecionka z wełny. No i wzór graficzny z kwiatów nad którym jeszcze myślę – gdzie i jak go przymocować.

Top wykonany z apaszek z kupionych w second hand/fot. Artur Cieślakowski dla Do You Know Fashion

 Dyskretnym, ale intrygującym akcentem jest top – w nieco francuskim stylu. On niesie ze sobą chyba najciekawszą historię...
Bo najwięcej włożyłem wysiłku w jego stworzenie przy minimalnym wkładzie finansowym! To cieszy najbardziej. Odwiedziłem wiele butików vintage i second hand. Zainspirowały mnie apaszki z printami a’la Hermes.

Kupiłem 30 sztuk na wagę za jedyne 20 złotych w sklepie na warszawskiej Pradze. Podkleiłem je flizeliną, aby nadać surowcowi sztywności. Ten top będzie prawdziwym unikatem, powstanie tylko kilka sztuk. To także zrównoważone podejście do mody.

fot. Artur Cieślakowski dla Do You Know Fashion

fot. Artur Cieślakowski dla Do You Know Fashion

fot. Artur Cieślakowski dla Do You Know Fashion

A spódnica?
Jeszcze jej nie mam, „in progress” (śmiech). Ale będzie prosta w stosunku do pozostałych elementów looku. Powstanie z powtórnie odzyskanego dżerseju i jedwabiu, które są sprowadzone z Indii.

Michael Hekmat/fot. Artur Cieślakowski dla Do You Know Fashion

Czy miałeś na myśli konkretny typ kobiety projektując ten look?
Tak, zawsze wyobrażam sobie jakąś bohaterkę, dla której projektuję. Tym razem zaczerpnąłem ze świata sztuki współczesnej, z miejsca estetycznie mi najbliższego - Nowego Jorku. Iris Apfel, Rachel Currin Feinstein - to moje muzy w tym projekcie.

Kobiety wyjątkowe, silne, jedyne w swoim rodzaju.

 

rozmawiała: Anna Puślecka

fot. Artur Cieślakowski dla Do You Know Fashion

Na projekt Michaela Hekmata, polskiego projektanta, można głosować już w kwietniu za pomocą specjalnej aplikacji na FB C&A:

 https://www.facebook.com/ca.polska/app_322939777812790

Ogłoszenie wyników na początku maja.

Zwycięzca konkursu zrobi mini kolekcję dla C&A i otrzyma usługi PR warte 50 000 euro.

fot. Artur Cieślakowski dla Do You Know Fashion