contact us

Use the form on the right to contact us.

You can edit the text in this area, and change where the contact form on the right submits to, by entering edit mode using the modes on the bottom right.

           

123 Street Avenue, City Town, 99999

(123) 555-6789

email@address.com

 

You can set your address, phone number, email and site description in the settings tab.
Link to read me page with more information.

FOLLOW DESIGNERS

Po drugiej stronie aparatu

Katarzyna Pietrewicz

Kampania Chanel Paris Edinburgh/ mat. promocyjne Chanel

Współczesne technologie pozwalają każdemu stać się fotografem. Dzięki Instagramowi i smartfonom zdjęcia przejmują kontrolę nad dzisiejszą rzeczywistością. Ale nie tylko zwykli śmiertelnicy lubią bawić się w artystów. Wielkie nazwiska ze świata mody także często stają po drugiej stronie obiektywu, aby uwiecznić swoją wizję kampanii danej marki.

Karl Lagerfeld - człowiek, który sam mówi, że chciałby być jednoosobowym fenomenem świata mody, nieustannie fotografuje kampanie Chanel i Fendi. Wszystko zaczęło się od próbnych zdjęć w 1987 roku, których ostateczny rezultat okazał się klapą. Od tej pory Karl sam odpowiada za zdjęcia kampanii marek, fotografując je głównie w swoim studiu w Paryżu, rzadziej w plenerze.

Kampania Chanel jesień-zima 2014/2015/ mat. promocyjne Chanel

Dla Domenico Dolce i Stefano Gabbana kampania kolekcji wiosna-lato 2013 była debiutem. Za obiektywem stanął Domenico, podczas gdy Stefano był odpowiedzialny za stylizację. Kampania przypominała album rodzinny typowej włoskiej familii. Przy tej wizji, fotografowanie projektów przez kogoś z zewnątrz wydawało się dla projektantów bezsensowne.

Kampania Dolce&Gabbana wiosna-lato 2013/ mat. promocyjne Dolce&Gabbana

Kolejny projektant, który należy do wyjątkowej grupy „multitaskerów” jest Tom Ford. Od początku powstania swojej marki w 2006 roku, projektant był odpowiedzialny za zdjęcia, a także filmy promujące liczne kolekcje.

Kampania Tom Ford wiosna-lato 2014/ mat. promocyjne Tom Ford

Miłość Heidi Slimane do fotografii jest doskonale znana w branży. Tak jak Tom Ford, który na pewien czas porzucił modę, żeby zająć się reżyserią, tak Slimane po odejściu z Diora zajął się fotografią. Aktualnie daje wyraz swojej pasji w kampaniach Saint Laurent oraz w licznych niezależnych projektach fotograficznych.

Kampania Saint Laurent wiosna-lato 2014/ mat. promocyjne Saint Laurent

Projektanci podkreślają, że nie zamierzają zabierać pracy znanym nazwiskom takim jak Mario Testino czy Steven Meisel, bo każdy fotograf wnosi swoją wizję do projektu. Czasami jednak wizja projektanta jest po prostu silniejsza…

Więcej na temat Karla Lagerfelda przeczytacie w artykule Katarzyny Pietrewicz:  http://www.dykf.pl/follow-designers/2014/5/11/karl-labelfeld-kaiser-i-najemnik

Polub nasz fanpage na FB: DYKF Facebook

 

tekst: Katarzyna Pietrewicz