contact us

Use the form on the right to contact us.

You can edit the text in this area, and change where the contact form on the right submits to, by entering edit mode using the modes on the bottom right.

           

123 Street Avenue, City Town, 99999

(123) 555-6789

email@address.com

 

You can set your address, phone number, email and site description in the settings tab.
Link to read me page with more information.

FOLLOW DESIGNERS

Alber Elbaz i wieczne zmartwienia

Katarzyna Pietrewicz

Alber Elbaz/Instagram: @lanvinofficial

Nie umie przyjmować komplementów, ale rozumie i szanuje kobiety. Wie, że każda z nas musi być perfekcyjna niezależnie od tego czy jest matką, żoną czy prezesem. I o tym właśnie pamięta Alber Elbaz – Dyrektor Kreatywny marki Lanvin.

Pracuje głównie z kobietami i bardzo często podkreśla znaczenie logo francuskiego domu mody – matki i córki, które traktuje bardzo emocjonalnie. Sam zresztą był bardzo mocno związany ze swoją niedawno zmarłą matką:

To ona nauczyła mnie skromności i tego, jak daleko można zajść będąc pokornym – mówi projektant.

Stoi na czele najstarszego domu mody couture na świecie, który przekształcił się w jedną z najbardziej pożądanych marek luksusowych. 

Jak tego dokonał?

Sam twierdzi, że to był długi proces, który wymagał cierpliwości. O swoich projektach mówi, że to współczesna wizja z twistem. Są ponadczasowe i tworzone dla kobiet w każdym wieku. Cechuje je elegancja, prosta forma i przede wszystkim artystyczne piękno i wyobraźnia, bo w świecie Elbaza za każdym, nawet najmniejszym projektem stoi wymyślona historia.

Alber Elbaz w kampanii Lanvin FW 2011/12

Projektant przykłada także ogromną wagę do tradycji. Lanvin, jako jeden z ostatnich, francuskich domów mody posiada w pełni funkcjonujące atelier. Cały zespół wspólnie pracuje i uczestniczy w procesie tworzenia, włączając w to nawet szwaczki – tak właśnie powinna wyglądać praca w modzie według Elbaza. Co więcej projektant uwielbia dekorować witryny flagowego butiku Lanvin w Paryżu. Od kilku lat organizuje także prezentacje dla wybranego grona dziennikarzy, na których osobiście prezentuje kilka kluczowych looków nowych kolekcji.

Urodzony w Maroko, ale wychowany w Izraelu, 53-letni projektant pomimo wielkiego sukcesu nieustannie i otwarcie martwi się o wszystko: lokalizację następnego pokazu, recenzje w prasie, spotkanie z architektem, czy nawet o wakacje, na które pojedzie ze swoim długoletnim partnerem Koo.

Mój psycholog twierdzi, że brak satysfakcji to moja siła napędowa – twierdzi Elbaz.

Alber Elbaz na okładce 10 Magazine

Niepokój Elbaza wynika nie tylko z jego charakteru, ale także z samej pracy. Lanvin działa jak mały rodzinny biznes. Projektant odpowiada za praktycznie wszystko, nawet najmniejsze detale dotyczące funkcjonowania francuskiego domu mody. Sam siebie nazywa emocjonalnym projektantem, ale jego ciepło i poczucie humoru to bardzo ważny element Lanvin.

Pragnie, żeby ubrania pasowały do życia, jakie wiodą jego klientki, a nie odwrotnie. Sztuki projektowania uczył się od samego Geoffrey Beene’a, któremu asystował przez 7 lat, by następnie w 1996 roku stanąć na czele marki Guy Laroche, dzięki czemu jego nazwisko stało się rozpoznawalne w paryskim świecie mody. 

Alber Elbaz dla YSL Rive Gauche

Yves Saint Laurent oraz jego partner, Pierre Berge, osobiście wybrali go na głównego projektanta marki Rive Gauche, czyli kolekcji ready-to-wear YSL. Docelowo miał zastąpić samego mistrza. Jednak po niespełna trzech sezonach, Gucci Group przejęła markę Yves Saint Laurent i Tom Ford, ówczesny Dyrektor Kreatywny Gucci, usunął Elbaza ze stanowiska. Sposób w jaki to zrobił odcisnął bardzo mocne piętno na wrażliwym projektancie, który był zrozpaczony. Nawet teraz przywołując w wywiadach tę sytuację mówi:

YSL był w pewnym sensie jak śmierć.

Wpadł w depresję i postanowił zrobić sobie półtoraroczną przerwę, żeby zastanowić się nad swoim życiem i przyszłością zawodową. W 2001 roku, na prośbę Shaw-Lan Wang, przedstawicielki chińskiego magnata wydawniczego, który wykupił pakiet kontrolny akcji Lanvin, przyjął jednak posadę Dyrektora Kreatywnego marki. Miał za zadanie obudzić śpiącą królewnę. To był punkt przełomowy w karierze i życiu Elbaza. Zaczynając pracę w Lanvin stwierdził, że od tej pory będzie robił tylko rzeczy, które kocha – koniec z marketingowym researchem.

Do dziś opisując swoją pracę, mówi, że to niezwykle udane małżeństwo, którego nie zamierza kończyć. Jego wyobraźnia, podejście do mody i ciągłe nerwy zaowocowały reinkarnacją marki stworzonej ponad 125 lat temu.


Polub nasz fanpage na FB: DYKF Facebook

tekst: Katarzyna Pietrewicz

Alber Elbaz/Instagram: @lanvinofficial

Alber Elbaz dla Guy Laroche

Alber Elbaz dla YSL Rive Gauche