contact us

Use the form on the right to contact us.

You can edit the text in this area, and change where the contact form on the right submits to, by entering edit mode using the modes on the bottom right.

           

123 Street Avenue, City Town, 99999

(123) 555-6789

email@address.com

 

You can set your address, phone number, email and site description in the settings tab.
Link to read me page with more information.

FOLLOW DESIGNERS

Drugie życie

Katarzyna Pietrewicz

Kampania Lanvin jesień-zima 2009/2010/mat. promocyjne Lanvin

Znane marki przechodziły przez różne chwile w swojej historii. Niektóre z biegiem lat utraciły pozycję rynkową, borykając się z wymaganiami współczesnej branży.

„Wskrzeszenie” marki i odzyskanie przez nią dawnego statusu jest zazwyczaj bardziej skomplikowane niż stworzenie czegoś nowego.

Jeżeli jednak się to uda – sukces murowany. 

Kampania Céline jesień-zima 2010/2011/mat. promocyjne Céline

Stworzona w 1945 roku, jako firma produkująca buty na zamówienie dla dzieci, Céline szybko poszerzyła działalność o buty dla kobiet oraz akcesoria.

Pomimo długowieczności, marce brakowało produktu firmowego, który pozwoliłby jej rywalizować z bardziej znanymi francuskimi domami mody. W 1990 roku konglomerat LVMH kupił Céline, dostrzegając w marce potencjał.

Pierwsza kolekcja ready-to-wear zaprojektowana przez ówczesnego Dyrektora Artystycznego, Michaela Korsa, spotkała się z entuzjastycznym przyjęciem, zwłaszcza wśród bogatych nowojorczyków.

Wydawało się, że marka zmierza w dobrym kierunku.

Kampania Céline wiosna-lato 2014/mat. promocyjne Céline

Jednak po odejściu Korsa, kolejnym projektantom nie udało się tchnąć nowego ducha w markę i przemienić ją w okręt flagowy LVMH.

Punkt zwrotny nastąpił w 2008 roku, kiedy Bernard Arnault zatrudnił młodą brytyjską projektantkę. Phoebe Philo, która wcześniej odniosła wielki sukces z Chloé, w ciągu dwóch lat zbudowała Céline na nowo.

Nadała marce unikatowy styl, który jest natychmiast rozpoznawalny: elegancki, prosty minimalizm.

Phoebe Philo na okładce magazynu T/mat. prasowe/T Magazine

Marki, które podziwiam najbardziej, mają swój rdzeń – mówi Philo – jestem więc dumna, że ludzie wracają do Céline i proszą o te same produkty.

Projekty Philo są ponadczasowe, jednocześnie zachowujące paryski szyk i elegancję.  Projektantka tworzy kreacje współczesne, o dyskretnym uroku. Dba o to, aby każdy produkt odzwierciedlał nowe, minimalistyczne podejście marki. 

Céline to platforma do wyrażania twórczości Phoebe Philo – mówi Arnault.

Kampania Céline jesień-zima 2014/2015/mat. promocyjne Céline

Lanvin także została przywrócona do życia. Po śmierci Jeanne Lanvin w 1946 roku, marka została zdegradowana do domu mody z bogatą historią, ale ze znikomym znaczeniem w branży.

Sytuacje zmienił Alber Elbaz, który w niespełna kilka sezonów stworzył kolekcję prezentującą dziedzictwo Lanvin z nutą współczesności.

Kampania Lanvin jesień-zima 2013/2014/mat. promocyjne Lanvin

W 2001 roku chiński magnat wydawniczy zgłosił się do Elbaza z prośbą o obudzenie śpiącej królewny, gwarantując mu całkowitą swobodę w budowaniu marki. 

Kampania Lanvin jesień-zima 2011/2012/mat. promocyjne Lanvin

Oferta Lanvin przyszła w trudnym dla projektanta momencie. Po wieloletniej pracy dla Yves Saint Laurent został zwolniony, gdy marka została przejęta przez Gucci Group.

Elbaz był zrozpaczony. Zaczynając pracę w Lanvin stwierdził, że od tej pory będzie robił tylko rzeczy, które kocha – koniec z marketingowym researchem.

Projektant przemienił zapomnianą markę w jednego z najsilniejszych graczy w branży.

Lanvin działa jak mały rodzinny biznes. Elbaz osobiście dogląda każdego produktu, poczynając od pracowni, a kończąc na wystawie sklepowej.

Jego projekty cechują się unikatową paryską elegancją.

Kampania Lanvin jesień-zima 2014/2015/mat. promocyjne Lanvin

Zastój spotkał także Givenchy. Przez dekady Givenchy budowało swoją reputację na projektach gustownych – słowo, które z biegiem lat przylgnęło do marki, stało się synonimem nudy.

Riccardo Tisci, który przejął kierownictwo w 2005 roku, nie był pierwszym kandydatem na to stanowisko.

Osoby, które odrzuciły propozycję pokierowania domem to podobno Zac Posen, Alber Elbaz czy Roland Mouret. 

Riccardo Tisci na okładce magazynu Dazed&Confused/mat. prasowe/Dazed&Confused

Stosunkowo nieznany projektant szybko zmienił oblicze firmy kierując ją na drogę sukcesu. Wniósł do marki to, co Tom Ford do Gucci czy Slimane do Diora – kreatywną energię i wyobraźnię.

W ciągu dwóch lat Givenchy przestało być utożsamiane z grzeczną elegancją w stylu Audrey Hepburn. Tisci dodał projektom mrocznego romantyzmu.

Kampania Givenchy wiosna-lato 2012/mat. promocyjne Givenchy

Moda wciąż ewoluuje, a ja chciałbym, żeby Givenchy było marką współczesną – mówi Tisci – Idealnie skrojony i elegancki styl Givenchy będzie obecny, ale w projektach odważnych, nadających się do noszenia. 

W ciągu 8 lat zmienił Givenchy z nieprzynoszącej zysków firmy w markę, po którą sięgają gwiazdy takie jak Rooney Mara czy Kanye West.

Kampania Givenchy jesień-zima 2012/2013/mat. promocyjne Givenchy

Czasami wystarczy jedna osoba z odpowiednią wizją i wyobraźnią, aby zapomniana przez wszystkich marka odzyskała swój dawny blask.

Najpierw jednak trzeba tę odpowiednią osobę znaleźć i pozwolić jej działać. 

 

Więcej na temat Bernarda Arnault przeczytacie w artykule Marcina Świderka: Bernard Wielki

Film promujący najnowszą kolekcję Lanvin: Sprawy rodzinne – Lanvin jesień-zima 2014/2015

Polub nasz fanpage na FB: DYKF Facebook


tekst: Katarzyna Pietrewicz