contact us

Use the form on the right to contact us.

You can edit the text in this area, and change where the contact form on the right submits to, by entering edit mode using the modes on the bottom right.

           

123 Street Avenue, City Town, 99999

(123) 555-6789

email@address.com

 

You can set your address, phone number, email and site description in the settings tab.
Link to read me page with more information.

FOLLOW DESIGNERS

Gucci połączy damską i męską kolekcję na wybiegu

Paula Kamińska

fot. Spring/Summer 2016 Campaign

Dynamicznie zmieniający się sposób sprzedaży mody luksusowej czeka rewolucja prezentowania mody na wybiegu. Gucci jest kolejnym domem mody, zaraz po Burberry i Vetements, który postanowił korzystać podwójnie z pierwszego tygodnia mody w roku 2017. Czy to oznacza, że za kilka lat nie będzie podziału tygodni mody na damski i męski, aby projektanci mogli pokazać dwie kolekcje w ramach jednej?

“Takie ujednolicenie na wybiegu to taktyczny ruch wobec dynamiki rynku, tak uzasadnia Marco Bizzarri - CEO Gucci i dodaje, że to jest kierunek, który wymaga podjęcia ryzyka, ale pozwoli na lepszą realizacje wizji firmy”.

fot. Spring/Summer 2016 Campaign

Gucci wybiera niełatwy kierunek dla innych marek, który - obok Saint Laurent, Balenciaga - należy do konglomeratu Kering jako grupy z połączonym kapitałem finansowym. Firma podjęła krok, który może dać nie tylko korzystniejsze zmiany w budżecie spółki, ale również wpłynąć na zachęcenie innych domów mody do reorganizacji terminów pokazów. Takie rozwiązanie może korzystnie wpłynąć na ograniczenie presji w procesie tworzenia i ograniczenia kreatywności. 

Dynamika luksusowych marek odzieżowych wiąże się z napiętym kalendarzem tworzenia kilku kolekcji rocznie. Presja wobec projektantów, tym samym wobec kadry zarządzającej, wpływają na zmiany. Taki ruch jest kolejną nowością na rynku, która wpłynie na redukcję kosztów. CEO domu mody Gucci – Bizzarri - szuka rozwiązania na ten rygor, tworzenia i prezentacji w określonych ramach czasowych, z wciąż aktualnym dla firmy strategii wyznacznikiem "seenow, buylater". Takie rozwiązanie ułatwi lepsze wykorzystanie sił wytwórczych marki, z uwzględnieniem kreatywności i realizacji terminów. Ważnym aspektem takich działań jest usprawnienie realizacji zamówień. Niektóre marki nadal hołdują zasadzie "seenow, buynow", co wpisuje się w koncept firm szybkiej i coraz tańszej konsumpcji. 

fot. Spring/Summer 2016 Campaign

Kolejny motyw to odpowiedź na przenikanie się mody damskiej z męską. Jednocześnie wzrost zainteresowania męskimi kolekcjami jest siłą sprawczą dla różnorodności tych kolekcji. Zacierają się granice między bardziej popularnym damskim tygodniem mody, a męskim, mniej spektakularnym. Wizja marek luksusowych może skorzystać z takiego połączenia, dlatego nie bez znaczenia są wpływowe działania marketingu i PR w sieci. Aktywni dziennikarze, blogerzy oraz inne osoby w branży, tak samo zasiadają w rzędach na pokazach kolekcji męskich i damskich, a jeżeli jeszcze nie - to i tak mogą wykreować zainteresowanie produktami w tym samym czasie. 

Taki proces zagwarantuje lepszą komunikację z odbiorcami, co jest fundamentalne w dotarciu do nowych klientów. Wiadomości z rynku świadczą o spadku obrotów w pierwszym kwartale 2016 takich firm jak Prada czy Louis Vuitton. Jakie decyzje podejmą inne domy mody jeszcze w roku 2016, aby dostosować się do wytyczania zmian - przyjmą taki kierunek czy odrzucą? Przekonamy się o tym w nadchodzących miesiącach. 

Polub nasz fanpage na FB: DYKF Facebook

 

Tekst: Anna Rasiewicz

fot. Spring/Summer 2016 Campaign