contact us

Use the form on the right to contact us.

You can edit the text in this area, and change where the contact form on the right submits to, by entering edit mode using the modes on the bottom right.

         

123 Street Avenue, City Town, 99999

(123) 555-6789

email@address.com

 

You can set your address, phone number, email and site description in the settings tab.
Link to read me page with more information.

KWESTIA MODY

Podsumowanie mody w 2018 roku na świecie

Adrianna Jannasz

Instagram: @gucci

Rok 2018 przyniósł wiele zmian w modzie. Począwszy od zmian dyrektorów kreatywnych i rewolucje w wielkich domach mody, po większą świadomość i aktywność w etyce mody i CSR. Rok 2018 dobiega już końca, a my przyglądamy się wstecz największym i najważniejszym chwilom, które miały miejsce tego roku na świecie.

Alexander Wang żegna się z New York Fashion Week

Alexander Wang ogłosił, że nie będzie już pokazywał kolekcji podczas tradycyjnego kalendarza nowojorskiego tygodnia mody. Zamiast tego, projektant będzie teraz pokazywał sezonowe kolekcje dwa razy do roku - w czerwcu i grudniu, aby dostosować się do harmonogramu produkcji marki.

Instagram: @alexanderwang

Coraz więcej marek rezygnuje z naturalnych futer w swoich kolekcjach

To kolejna, wychodząca na plus zmiana w przemyśle mody. W tym roku domy mody takie jak Versace, Diane von Furstenberg, Coach czy Burberry zadecydowały, że rezygnują ze stosowania naturalnych futer w swoich kolekcjach. Ponadto w marcu, miasto San Francisco zakazało używania prawdziwych futer.

Instagram: @doyouknowfashion

Gala MET 2018 „Heavenly Bodies: Fashion and the Catholic Imagination".

Najważniejsze wydarzenie w kalendarzu światowej mody. Tegoroczna edycja pod hasłem „Heavenly Bodies: Fashion and the Catholic Imagination" zebrała największe gwiazdy i osobistości ze świata mody. Z przepychem i bogato zdobione kreacje gwiazd wzbudziły nie tylko zachwyt, ale też i kontrowersje. Rihanna przebrana za papieża czy Katy Perry za anioła.

Instagram: @doyouknowfashion

Debiut Riccardo Tisci w Burberry

We wrześniu Riccardo Tisci zaprezentował swoją pierwszą kolekcje od czasu objęcia stanowiska dyrektora kreatywnego w Burberry. Otworzył tym nowy rozdział w Burberry unowocześniając logotyp i logo marki.

Instagram: @doyouknowfashion

Kaia Gerber modelką roku

Uhonorowana mianem modelki roku 2018 w konkursie Fashion Awards, Kaia Gerber w tym roku ma za sobą współprace z Chanel, niezliczone pokazy mody i kampanie z najlepszymi domami mody na świecie. Mająca zaledwie 17 lat Kaia, podąża śladami swojej mamy, zaznaczając, że to dopiero początek.

Instagram: @doyouknowfashion

Polub nasz fanpage na FB: DYKF Facebook

Tekst: Adrianna Jannasz

Podsumowanie mody w 2018 roku - Polska

Jagoda Lisiak

I okładka polskiej edycji magazynu Vogue/fot. Juergen Teller

Rok 2018 dobiega końca. Na rynku prasowym pojawiła się polska edycja magazynu Vogue, tak bardzo wyczekiwana przez wielu z nas. Pierwsza okładka zrealizowana w Warszawie wywołała niemałe kontrowersje. Wydarzyło się sporo, projektanci prezentowali kolejno nowe kolekcje. My wybraliśmy cztery wydarzenia godne uwagi. Poniżej przeczytacie nasze podsumowanie.

Wejście magazynu Vogue na polski rynek

Początek roku 2018 w polskiej modzie upłynął pod znakiem wejścia na rynek magazynu Vogue. Pierwszy numer Biblii Mody pojawił się w naszym kraju 14 lutego. Na historycznej okładce pojawiły się polskie top modelki Anja Rubik i Małgosia Bela pozujące na tle warszawskiego Pałacu Kultury. Okładka wywołała kontrowersje. Zdania co do jej estetyki były podzielone, jednym się podobała, innym nie. Pewne jest, że była na językach wszystkich. Oprócz wydania papierowego powstała również wersja internetowa, która z powodzeniem działa jako serwis piszący o modzie, urodzie, kulturze i sztuce.

Finał pokazu duetu MMC podczas II edycji KTW Fashion Week/fot. Filip Okopny - Fashion Images

II edycja KTW Fashion Week

KTW Fashion Week w katowickiej Fabryce Porcelany to największe wydarzenie mody w Polsce mijającego roku. II edycja zorganizowana została z ogromnym rozmachem. W dniach 8-11 listopada w Fabryce Porcelany w Katowicach odbyło się blisko 40 pokazów mody, debaty i spotkania z osobami z branży. Zgodnie z myślą przewodnią wydarzenia „Mentors vs Millennials” (autorką koncepcji jest redaktor naczelna DYKF – Anna Puślecka, która podczas KTW FW była współproducentką i odpowiedzialną za media relations), pokazy uznanych projektantów supportowali młodzi. I tak, przed pokazem duetu MMC, którzy pokazali na evencie swoją premierową kolekcję wieczorową swój czas miał Tomasz Armada. Młody artysta zaskoczył widownię swoim performancem i podejściem do mody z przymrużeniem oka. Wydarzenie, które zgromadziło przedstawicieli najważniejszych mediów związanych z modą w Polsce, projektantów, influencerów było przestrzenią spotkania się różnych pokoleń i wielu talentów.

Wystawa “Jerzy Antkowiak - Moda Polska”/fot. Maciej Goliszewski & Krzysztof Jarosz - Epoka

Wystawa „Jerzy Antkowiak – Moda Polska” w Łodzi

„Jerzy Antkowiak - Moda Polska.” to najważniejsza wystawa modowa w Polsce w 2018 roku. W Centralnym Muzeum Włókiennictwa w Łodzi od października podziwiać można ubrania, szkice oraz zdjęcia i pamiątki związane z marką. Głównym bohaterem wystawy jest Jerzy Antkowiak – polski projektant mody ale nie tylko jego dzieła są tam widoczne. Na niższym piętrze oglądać można eleganckie i ponadczasowe kreacje i dodatki zaprojektowane dla Mody Polskiej. Górna część muzeum poświęcona jest historii marki osadzonej w realiach minionych lat. Kuratorem wystawy jest Tomasz Ossoliński a wernisażem zajął się patronat wydarzenia – magazyn Vogue.

Plakat promujacy wystawe "Dior i ikony paryskiej mody z kolekcji Adama Leja"/fot. materialy prasowe

Wystawa "Dior i ikony paryskiej mody z kolekcji Adama Leja"

W Centralnym Muzeum Włókiennictwa w Łodzi ma miejsce jeszcze jedna niezwykła wystawa. Od kwietnia 2018 roku, dzięki uprzejmości polskiego kolekcjonera i eksperta, Adama Leja, właściciela ponad pięciu tysięcy obiektów z historii mody można podziwiać kreacje Christiana Diora, a także powojennych paryskich mistrzów „haute couture”. Prezentacja przedstawia stroje oraz akcesoria pochodzące spod znaku francuskiego domu mody. Oprócz tego ukazane są kreacje "haute couture" największych paryskich domów mody, które wyznaczały tendencje krawiectwa i mody w okresie powojennym.

Polub nasz fanpage na FB: DYKF Facebook

 

Tekst: Jagoda Lisiak

EYTYS x H&M

Jagoda Lisiak

Kampania kolekcji EYTYS x H&M/fot. materiały prasowe

H&M nawiązał kolejną współpracę. Tym razem z Eytys, marką insiderów mody znaną z uproszczonego unisexowego dizajnu, masywnych butów i doskonale zaprojektowanych „basic essentials”. Kolekcja Eytys x H&M, zaprojektowana we współpracy z zespołem dizajnerów H&M to odzież, buty i akcesoria dla dorosłych i dzieci. Kolekcja będzie dostępna w wybranych sklepach na całym świecie, a także online od 24 stycznia 2019 roku.

Podejście do projektowania oraz ogólny etos marki Eytys są zakorzenione w erze cyfrowej, ale także w wolności od ograniczeń wynikających z płci lub wieku. Team projektantów Eytys oraz H&M wydobył DNA Eytys i opracował uniseksową i bezkompromisową kolekcję butów i ubrań. W skład linii wchodzą trampki, buty ze skóry, zamszu i bawełnianego płótna, a także kurtki, bluzy, spodnie i dżinsy z materiałów takich jak diagonal, sztuczna lakierowana skóra, nylon i raw denim. Buty mają charakterystyczną podeszwę Eytys, podczas gdy ubrania mają pudełkowe sylwetki nieuwzględniające różnicy płci.

Kampania kolekcji EYTYS x H&M/fot. materiały prasowe

Wężowe nadruki, lakierowana sztuczna skóra i miękki zamsz mieszają się ze sztywnymi bawełnianymi ubraniami i wyrazistą grafiką. Paleta kolorów składa się z butelkowej zieleni, koloru żółtego w odcieniu szkolnego autobusu, beżu khaki, ciemnego indygo, czerni i bieli. Wszystko można bez wysiłku miksować tak, aby zawsze czuć się na luzie. Buty są sprzedawane w specjalnie zaprojektowanych pudełkach z unikalną grafiką autorstwa malarza Zoe Barcza.

Polub nasz fanpage na FB: DYKF Facebook

 


Zdjęcia: materiały prasowe