contact us

Use the form on the right to contact us.

You can edit the text in this area, and change where the contact form on the right submits to, by entering edit mode using the modes on the bottom right.

           

123 Street Avenue, City Town, 99999

(123) 555-6789

email@address.com

 

You can set your address, phone number, email and site description in the settings tab.
Link to read me page with more information.

KWESTIA MODY

Dlaczego dom mody Burberry zniszczył ubrania warte 38 mln dolarów?

Adrianna Jannasz

Instagram: @burberry

Ubrania brytyjskiego domu mody Burberry warte 38 mln dolarów, czyli ponad 130 mln złotych, w tym roku trafiły do kosza na śmieci. Dlaczego? Ubrania się po prostu nie sprzedały. Zniszczenie produktów to decyzja nowego dyrektora generalnego Marco Gobbettiego oraz projektanta Riccardo Tisci.

Instagram: @burberry

Marka rok temu podniosła ceny, chcąc być bardziej luksusową. Niestety popyt na produkty nie był tak wysoki jak się spodziewano. Ubrania warte grube miliony zostały spalone.

Kolejnym powodem na zniszczenie ubrań jest to, że marki luksusowe robią wszystko, żeby nie były kojarzone z outletami, podróbkami i wyprzedażami. Ale czy to jest wystarczający powód, aby niszczyć środowisko i jedyne rozwiązanie na niesprzedane ubrania?

Instagram: @burberry

Oczywiście, że nie! Jednym ze sposobów jest oddanie ubrań do recyklingu, drugim przerobienie na coś nowego, a trzecim oddanie ubrań potrzebującym. Zresztą Burberry coś wie na ten temat. Od 2017 roku przekazywane są marce Elvis&Krasse resztki skór, z których robi się torby.

Polub nasz fanpage na FB: DYKF Facebook

 

Tekst: Adrianna Jannasz

Kampania Gino Rossi jesień-zima 2018

Jagoda Lisiak

Najnowsza kampania marki Gino Rossi to sentymentalna podróż w jesienno-zimowych odcieniach.

W kolekcji jesień-zima 2018/2019 połączono styl uniwersytecki, granny chic i intrygujący świat baśni. Scenografię dopełnia architektura pełnego tajemnic Marrakeszu.

Zdjęcia w nostalgicznym klimacie wykonały Magda Wunsche i Agnieszka Samsel. Za film odpowiedzialny jest Tymoteusz Pieszka. Twarzami kampanii zostali Julie Borawska i Anatol Modzelewski.

Polub nasz fanpage na FB: DYKF Facebook

 

Źródło: Youtube

Marka: Gino Rossi

Opracowanie: Jagoda Lisiak

Szafa jak biblioteka

Adrianna Jannasz

Fot. Stradivarius 

Zjawisko wypożyczania ubrań czy dodatków w środowisku osób znanych jest od dawien dawna znane. Choć w Polsce temat ten dopiero raczkuje to za granicą powstają specjalne wypożyczalnie, do których nie zaglądają już same „gwiazdy”.

W USA to prawdziwy hit i norma. Ubrania i dodatki od największych domów mody są na wyciągnięcie ręki dla każdej fashionistki - chociaż na chwilę. Najpopularniejsza wypożyczalnia, która działa tam jest Rent The Runway. Dzięki niej, na kilka dni lub godzin można wypożyczyć rzecz, która nam się marzy, a jest dla nas nieosiągalna.

Fot. Rent The Runway

 

Wymarzona torebka Chanel na ważną imprezę służbową czy garnitur z najnowszej kolekcji Gucci do pracy? W ofercie takich wypożyczalni znajdziemy wszystko! 

W Anglii funkcjonuje Chic by Choice, w Chinach YCloset, a w Polsce działa Love The Dress. W polskiej bibliotece ubrań oprócz ubrań z metką od światowych domów mody, znajdziemy też te z metką polską! W katalogu dostępne są ubrania od Dawida Wolińskiego, La Manii czy duetu Bizuu. 

Fot. Chic by Choice

 

Panowie też nie zostali poszkodowani. Działający w Kalifornii startup - The Black Tux - służy panom, którzy mogą wypożyczać eleganckie koszule, smokingi czy marynarki.

Fot. Rent The Runway

Trend ten wciąż rośnie i w sile się rozpowszechnia. Wolimy wypożyczać niż kupować i gromadzić masę niepotrzebnych rzeczy w szafie. Jak mawiała Vivienne Westwood - "Kupujcie mniej i wybierajcie lepiej”.

Polub nasz fanpage na FB: DYKF Facebook

 


Tekst: Adrianna Jannasz