contact us

Use the form on the right to contact us.

You can edit the text in this area, and change where the contact form on the right submits to, by entering edit mode using the modes on the bottom right.

         

123 Street Avenue, City Town, 99999

(123) 555-6789

email@address.com

 

You can set your address, phone number, email and site description in the settings tab.
Link to read me page with more information.

KWESTIA MODY

Odpalenie neonu "Wielka Warszawa"

Adrianna Jannasz

Fot./materiały prasowe

Warszawa 7 lutego nabrała nowego koloru wraz z najnowszym projektem „Wielka Warszawa”, który powstał w ramach warszawskiego budżetu partycypacyjnego. Znajduje się on na fasadzie budynku przy ul. Marszałkowskiej 77/79. Inicjatorem projektu, a także autorem odpowiedzialnym za projekt i koncepcję artystyczną jest artysta Arek Vaz.

Fot./materiały prasowe

Neon powstał na podstawie "Planu Ogólnego Wielkiej Warszawy" z 1928 roku. Zamiarem artysty było, by sztuka miejska związana ze światłem podążała w innowacyjnym kierunku i aby nowe neony rozświetlały Warszawę przyszłości. Sama ilustracja została sporządzona w stylistyce inspirowanej awangardową grafiką modernistyczną. Schemat powstał na postawie prac nad nowoczesnym planem zabudowy Warszawy, prowadzonymi przez Biuro Regulacji od 1927 roku.

Fot./materiały prasowe

Koncepcja obrazuje rozwój Warszawy podzielonej funkcjonalnie na dzielnice śródmiejskiego City, Osi Saskiej i Traktu Królewskiego, historyczne Śródmieście z intensywną zabudową mieszkaniową, dzielnicy reprezentacyjnej na Polu Mokotowskim oraz oddzielnych zgrupowań dzielnic mieszkaniowych i przemysłowych. 

Grafika poza swoją funkcją użyteczną, stanowi niezwykle piękne odwołanie do warszawskiej sztuki modernizmu. Geometryczna, niebanalna i jednocześnie oszczędna w formie konstrukcja to pokaz kunsztu kompozycji i gry kształtami. Ponadto, grafika z dawnych lat mówi także o ważnej sprawie jaką dla każdego dużego miasta jest idea planowania przestrzennego i funkcjonalnego oraz kształtowanie jego rozwoju.

Fot./materiały prasowe

Polub nasz fanpage na FB: DYKF Facebook

Opracowanie: Adrianna Jannasz

7 days out - film dokumentalny o Chanel

Jagoda Lisiak

Kadr z filmu o przygotowaniach do pokazu haute couture domu mody Chanel/fot. fashionista.com

Kadr z filmu o przygotowaniach do pokazu haute couture domu mody Chanel/fot. fashionista.com

7 dni przed pokazem mody to praca niemalże non stop. Mnóstwo osób dopilnowuje swoich zadań, tak aby w momencie kulminacyjnym wszystko wyszło perfekcyjnie.

Film dokumentalny powstał w ramach serii "7 Days Out". Opowiada o przygotowaniach do pokazu mody haute couture wiosna-lato 2018 francuskiego domu mody Chanel. Można go zobaczyć na platformie Netflix.

Ukazane są w nim kulisy pracy Karla Lagerfelda, krawcowych, casting modelek czy budowa scenografii. Widzowie mogą zobaczyć ostatnie poprawki przed wyjściem modelek na wybieg oraz pracę w atelier. Realizację każdej z 68 kreacji, które wykonywane są ręcznie z dbałością o każdy detal.

Reżyser Andrew Rossi miał okazję towarzyszyć dyrektorowi kreatywnemu oraz całemu teamowi w procesie tworzenia show. Oprócz wypowiedzi projektanta, poznajemy też backstage od strony asystentów, osób odpowiedzialnych za kwestie techniczne wydarzenia oraz Kai Gerber, dla której był to pierwszy pokaz haute couture w karierze.

Zwieńczeniem filmu jest pokaz w Grand Palais podczas paryskiego tygodnia mody. W ogrodzie pełnym zieleni i kwiatów zaprezentowanych zostało 68 stylizacji, z czego każda na innej modelce.

Polub nasz fanpage na FB: DYKF Facebook

Tekst: Jagoda Lisiak

”Be Italian Be Glamour” - jubileuszowa edycja konkursu Fashion Designer Awards

Jagoda Lisiak

Jurorzy 10 edycji Fashion Designer Awards/fot. materiały prasowe

“Wybierzemy się  do Włoch, na kolacje z Sofią Loren do Rzymu, na pokazy mody do Mediolanu, obejrzymy filmy Federico Felliniego, odwiedzimy muzea i pałace we Florencji, spotkamy się w Wenecji z Monicą Bellucci, będziemy podziwaiać włoskie meble i tkaniny, obejrzymy zdjecia Audrey Hepburn, pięknej ambasadorki włoskiego stylu. Będziemy czerpać z dziedzictwa znakomitych włoskich domów mody, wypijemy espresso z Giovanną Battaglio i Chiarą Ferragni, posłuchamy jak śpiewa Carla Bruni,  a to wszystko w poszukiwaniu inspiracji do tematu 10 edycji FDA -  BE ITALIAN BE GLAMOUR”.

Autorką grafiki do 10 edycji Fashion Designer Awards jest ilustratorka Sonia Hensler

 Fashion Designer Awards organizowany jest od 2008 roku, a jego inicjatorką i pomysłodawczynią jest Joanna Sokołowska-Pronobis. Konkurs promuje młodych projektantów i daje szansę zaistnieć w świecie mody.  Fashion Designer Awards od pierwszej edycji gwarantuje swoim finalistom imponującą pulę nagród, wzbogacających portfolio, jak staże, stypendia, praktyki i wyjazdy na zagraniczne imprezy branżowe.

 Co roku honorowym przewodniczącym jury jest zagraniczny projektant, który oprócz zaprezentowania swojej kolekcji na uroczystej gali finałowej zaprasza zwycięzcę na staż do swojego atelier. W tegorocznej puli nagród są, m.in. czek na 20.000 zł , wyjazd na Premier Vision do Paryża, staż w atelier Gosi Baczyńskiej, staż w atelier Bizuu, specjalna nagroda Showroom Talents oraz wyjazd do Kijowa gdzie zwyciezca 10 edycji FDA zaprezentuje swoją kolekcję na 2nd International Young Designers Contest. Główną nagrodą edukacyjną jest pełne 3,5 letnie stypendium w Via Moda, zakończone uzyskaniem dyplomu uczelni wyższej.

Joanna Horodyńska, Joanna Sokołowska-Pronobis, Agnieszka Dygant i Natalia Hołownia/fot. materiały prasowe

 Wielką siłą konkursu FDA jest eksperckie jury w Polsce, to oni w 10 edycji będą odkrywać talenty : duet MMC Studio, czyli Rafał Michalak i Ilona Majer, Gosia Baczyńska duet Bizuu czyli Zuzanna Wachowiak i Blanka Jordan, Izabela Łapińska, Agnieszka Maciejak, Agnieszka Więdłocha, Marieta Żukowska, Agnieszka Dygant , Macademian Girl, Dorota Williams, Joanna Horodyńska, Mikołaj Komar, Kasia Wosiek,  Weronika Płocha, Andrzej Foder i Marta Kulczycka.

 Do konkursu można się zgłaszać do 15 lutego 2019 r.

Polub nasz fanpage na FB: DYKF Facebook