contact us

Use the form on the right to contact us.

You can edit the text in this area, and change where the contact form on the right submits to, by entering edit mode using the modes on the bottom right.

           

123 Street Avenue, City Town, 99999

(123) 555-6789

email@address.com

 

You can set your address, phone number, email and site description in the settings tab.
Link to read me page with more information.

KWESTIA MODY

Biba- reaktywacja

Dominika Ziętara

Kampania marki Biba z 1970 roku/mat.prasowe Biba

Twórczyni legendarnej Biby wskrzesza markę, którą stworzyła 50 lat temu. Wszystko dzięki współpracy z House of Fraser.

Słynna założycielka londyńskiego domu mody Biba - Barbara Hulanicki -  zaprojektuje kolekcję kapsułkową dla swojej dawnej marki.

Już jesienią tego roku będziemy mieli okazję znów poczuć klimat dawnych czasów.

Okładka autobiografii Barbary Hulanicki "From A to Biba"/mat.prasowe V&A Publishing

Barbara Hulanicki urodziła się w Warszawie, jednak szybko przeniosła się do Anglii, gdzie zaczynała od wykonywania szkiców modnych kreacji dla magazynów takich jak: Vogue, Tatler czy Women’s Wear Daily.

Następnie rozpoczęła sprzedaż wysyłkową swoich pierwszych kreacji, by w 1964 roku przy pomocy męża Stephena Fitza-Simona, otworzyć swój własny dom handlowy Biba w londyńskiej dzielnicy Kensington.

Stylowa, unikalna atmosfera i bogaty wystrój w stylu Art Nouveau i Art Deco pozwoliły mu szybko zdobyć ogromną popularność.

Okładka książki "The Biba Years:1963-1975" autorstwa Barbary Hulanicki i Martina Pel'a/mat.prasowe V&A Publishing

To właśnie tam artyści, gwiazdy filmowe czy twórcy muzyki rockowej kupowali ubrania, które pomagały im wykreować własny styl.

Również to właśnie dzięki Bibie Anna Wintour wkroczyła w świat mody, zaczynając jako bardzo młoda dziewczyna od stanowiska ekspedientki.

Spódniczki mini, długie oversizowe płaszcze i pierzaste boa – to synonim tak zwanego Biba look - stylu, który Barbara Hulanicki proponowała swoim klientkom pół wieku temu.

Plakat reklamujący film "Beyond Biba: A Portrait of Barbara Hulanicki"/mat.prasowe November Films

Produkty, które oferowała Hulanicki wyróżniały się użytecznością i dostępnością.

Prawie każdy przeciętny mieszkaniec Londynu mógł zrobić zakupy w Bibie i wyglądać jak prawdziwa gwiazda.

Teraz kiedy projektanci i trendsetterzy  mocno inspirują się szalonymi latami sześćdziesiątymi, modowe rozwiązania projektantki są jak najbardziej na czasie.

Projekty polskiej kreatorki są znane i doceniane na całym świecie, stworzyła legendarne kreacje, m. in. płaszcz w lamparcie cętki, w którym Twiggy wystąpiła w brytyjskim wydaniu Vogue’a w 1973 roku.

Kampania marki Biba na sezon jesień/zima 2011/mat.prasowe Biba

Zamkniętą pod koniec lat 70. Bibę kilkakrotnie próbowano wskrzesić, jednak ani ponowne jej otwarcie w 1978 roku i “relaunch” w 2006 nie powtórzyły dawnego sukcesu marki, ani nie zebrała pozytywnych opinii - bez Barbary Hulanicki Biba nie była już tym samym.

Teraz reaktywacja może zakończyć się sukcesem, bo nazwisko Hulanicki to marka rozpoznawalna na całym świecie.

To właśnie polska designerka stworzyła ikonę Londynu lat 60., na zawsze zmieniła oblicze mody, tworząc pierwszą sieciówkę na świecie i jak sama mówi: „Biba płynie w moich żyłach”.

 

Polub nasz fanpage na FB: DYKF Facebook

tekst: Dominika Ziętara

Okładka reedycji autobiografii Barbary Hulanicki "From A to Biba"/mat.prasowe V&A Publishing