contact us

Use the form on the right to contact us.

You can edit the text in this area, and change where the contact form on the right submits to, by entering edit mode using the modes on the bottom right.

           

123 Street Avenue, City Town, 99999

(123) 555-6789

email@address.com

 

You can set your address, phone number, email and site description in the settings tab.
Link to read me page with more information.

KWESTIA MODY

Bonaveri, czyli manekin

Katarzyna Pietrewicz

Manekiny Bonaveri/mat. promocyjne Bonaveri

Marka Bonaveri wśród producentów manekinów to jak Ferrari w świecie motoryzacji i jest równie wysoce rozpoznawalna, co same domy mody korzystające z jej produktów. Manekiny Bonaveri posiadają w sobie magię, która w subtelny sposób potrafi przyciągnąć potencjalnego klienta do sklepu. Nie są to zwykłe kukły prezentujące ubrania - to prawdziwa sztuka.

Manekiny Bonaveri/mat. promocyjne Bonaveri

Romano Bonaveri założył firmę w latach 50. w małym włoskim miasteczku Cento, wykorzystując swoje zdolności rzeźbiarskie i rzemieślnicze, które szkolił podczas pomagania przy organizacji lokalnych festiwali. W trudnej powojennej rzeczywistości wymyślił dla siebie nową pracę – wyrabianie kukieł, które prezentowałyby ubrania w sklepach.

Co zapewniło sukces tak niezwykłego pomysłu i pozwoliło na utrzymanie pozycji na rynku do dziś? To sztuka w całym procesie tworzenia i filozofii firmy zajmuje główne miejsce. Jak mówi syn twórcy: Każde popiersie, każda wyrzeźbiona kończyna ma swoją własną historię i cel.

Andrea Bonaveri/mat. promocyjne Bonaveri

Pierwsze maszyny produkcyjne Romano zakupił w momencie wprowadzenia plastiku do światowej produkcji w latach 60. Prawdziwy rozwój firmy nastąpił równolegle z pojawianiem się na scenie największych nazwisk z branży mody: Giorgio Armani, Gianni Versace czy Gianfranco Ferre. Firma ledwo nadążała z zamówieniami.  

Obecnie Bonaveri pozostaje w dalszym ciągu interesem rodzinnym. Na czele firmy stoją synowie Romano: Andrea, który prowadzi firmę oraz Guido, odpowiedzialny za projektowanie nowych modeli za pomocą laserowych skanerów. Pomimo coraz to nowych metod produkcji, Bonaveri wciąż używa tych bardziej tradycyjnych, rzeźbiarskich technik. 

Rynkowe życie manekinów dobiega kresu po 5-10 latach. Podobno ponadczasowe są manekiny bez głowy – one się nigdy nie starzeją. 

Manekiny Bonaveri/mat. promocyjne Bonaveri

Tak jak Ferrari, manekiny Bonaveri nie należą do tanich. Końcowy produkt kosztuje od 1300€ do 1600€, ale może kosztować jeszcze więcej. Dla porównania: manekiny importowane do Europy z Chin można kupić już od 100€. Mimo wszystko, pozycja Bonaveri jest niezagrożona. 

Co sprawia, że manekiny włoskiej firmy są tak drogie? Przede wszystkim stopień specjalizacji – różnorodność modeli i materiałów, z jakich są wykonane jest bardzo duża ( m.in. polistyren, skóra, drewno). Firma cały czas udoskonala swoje produkty, nieustannie śledząc trendy w modzie i architekturze.

Manekiny Bonaveri/mat. promocyjne Bonaveri

Nic więc dziwnego, że po produkty Bonaveri sięgają największe marki z branży mody: Burberry, Emilio Pucci, Hugo Boss, Louis Vuitton, Lanvin czy Roberto Cavalli. Domy handlowe to także stali klienci firmy. Saks, Bloomingdales czy Macy’s – te znajdują się w czołówce zamawiających. Duża część zamówień jest realizowana na potrzeby muzeów, m.in. Metropolitan Museum of Art w NY.

W Polsce Maciej Zień, jako jedyny projektant, ma w swoim sklepie manekiny Bonaveri. Na blogu Alicji Kowalskiej czytamy, że na ich zakup nie zgodził się Dyrektor Finansowy marki Zień. To nie powstrzymało projektanta przed zakupem tych wyjątkowych manekinów - postanowił kupić je za własne pieniądze, a nie za środki firmy.

Manekiny Bonaveri/mat. promocyjne Bonaveri

Proces produkcji manekinów jest niezwykle skomplikowany i trwa ok. 2 miesięcy, ale rezultat jest zachwycający. Całość ma za zadanie wydobycie z przedmiotu ekspresji; patrzący ma mieć wrażenie, że manekin ma duszę… Wszystko po to, żeby prezentując ubrania opowiadał wyjątkową historię, której będziemy chcieli z uwagą wysłuchać.  

Manekiny Bonaveri/mat. promocyjne Bonaveri

Manekin musi być piękny, ale jednocześnie nie może być odtwórcą głównej roli - tłumaczy Andrea Bonaveri – powinien zostać zauważony, by następnie zniknąć.

Polub nasz fanpage na FB: DYKF Facebook

 

tekst: Katarzyna Pietrewicz
fot. mat. promocyjne: Bonaveri