contact us

Use the form on the right to contact us.

You can edit the text in this area, and change where the contact form on the right submits to, by entering edit mode using the modes on the bottom right.

         

123 Street Avenue, City Town, 99999

(123) 555-6789

email@address.com

 

You can set your address, phone number, email and site description in the settings tab.
Link to read me page with more information.

KWESTIA MODY

Chiara Ferragni i jej modowe imperium

Jagoda Lisiak

Hiszpański Vogue kwiecień 2015

Chiara Ferragni, znana jest chyba każdej osobie, która chociaż w małej części ma styczność z modą czy social mediami. Ta 29-letnia Włoszka w ciągu kilku lat zbudowała imperium, którego zbudowanie innym osobom zajęłoby całe życie. Jest jedną z najbardziej wpływowych kobiet w świecie mody, jej kolekcja butów sprzedawana jest w 300 miejscach na całym świecie, współpracuje z największymi domami mody, jej blog przynosi rocznie około 8 milionów dolarów zysku a na Harvard Business School powstały studia magisterskie dotyczące jej bloga The Blonde Salad. Wydaje się wręcz niemożliwe, że młoda dziewczyna nie będąca na początku swojej drogi żadną znaną celebrytką czy dziedziczką fortuny, doszła do tego wszystkiego sama. Ale zacznijmy od początku.

Chiara urodziła się w Cremonie, włoskim mieście znanym przede wszystkim ze swoich zabytków, a nie przemysłu modowego. Jednak później przeprowadziła się do Mediolanu, który niewątpliwie pomógł jej w rozwijaniu swojej pasji do mody. Początkowo rozpoczęła studia prawnicze na jednym z mediolańskich uniwersytetów (których nie ukończyła do dziś) nie myśląc zapewne, że za kilka lat jej pasja przerodzi się w prawdziwy biznes.

Chiara swoją obecność w sieci rozpoczęła w 2006 roku publikując swoje zdjęcia na serwisach takich jak Flickr i tam stopniowo zdobywała popularność. Zachęcona pozytywnym odbiorem swoich zdjęć w 2009 roku wraz ze swoim chłopakiem Riccardem Pozzolim, który do dzisiaj jest prezesem i członkiem teamu Chiary postanowili założyć bloga, którego nazwali The Blonde Salad ze względu na kolor włosów Chiary. Początkowo blog nie przynosił dochodów, jednak z czasem wyświetlenia bloga wzrastały i Chiarą zaczęły interesować się firmy modowe, które zapraszały ją na swoje pokazy czy fashion weeki. Pierwsza, w 2011 roku, do kampanii nowej torebki zaprosiła ją marka Louis Vuitton.

Kolekcja butów Chiary Ferragni wiosna-lato 2015

Chiara dzięki swojemu stylowi w krótkim czasie stała się ikoną streetstylu i jedną z najczęściej fotografowanych osób podczas pokazów. W 2012 roku Chiara stworzyła markę obuwia, którą nazwała Chiara Ferragni shoe Collection. Szacuje się, że to właśnie kolekcja butów stanowi około 70% rocznych dochodów blogerki. Cena za parę butów sygnowanych jej imieniem zaczyna się od około 600 złotych.  Chiara zajmuje się zarówno ich projektowaniem, jak i promowaniem w sklepach na całym świecie.

W 2013 roku Chiara zdobyła pierwszy milion followersów na Instagramie, dzisiaj ma ich około 7,5 miliona. W tym samym roku premierę miała również jej kolekcja butów stworzona z włoską marką Superga i druga ze Stevem Maddenem. Obie jak można się domyślać stały się wielkim sukcesem i  zostały wyprzedane w rekordowym tempie. Chiara jest też autorką eBooka, który opublikowała w grudniu 2013 roku w języku włoskim,  pod tytułem The Blonde Salad. Wystąpiła też gościnnie w amerykańskiej wersji Project Runway jako sędzia. Po wydaniu eBooka portal Biznes of Fashion umieścił ją na liście najbardziej wpływowych osób w świecie mody. W 2014 roku Chiara po raz pierwszy pojawiła się na okładce magazynu. Dzisiaj ma ich na swoim koncie około 50, w tym tak prestiżowe tytuły jak hiszpański Vogue. Na jego okładce pojawiła się w 2015 roku jako pierwsza i jedyna na świecie blogerka. Wygrała również kilka razy nagrodę portalu Bloglovin’, między innymi za wielkie osiągnięcia w prowadzeniu bloga w ciągu ostatnich 5 lat. W 2015 roku znalazła się również na liście 30 wpływowych osób poniżej 30 roku życia amerykańskiego Forbesa. W międzyczasie jej blog przeszedł metamorfozę, z typowego bloga modowego zamienił się w magazyn lifestylowy, nad którym codziennie pracuje 16 osób znanych jako TBS Crew. Zespół pomaga Chiarze nie tylko w prowadzeniu bloga, ale także w działaniach marketingowych i logistycznych. To dzięki nim na stronie Chiary nie ma tysiąca postów sponsorowanych, lub takich które podważyłyby wiarygodność blogerki.

Singapurski Harper's Bazaar czerwiec 2015

Od niedawna na portalu działa także sklep, w którym można kupić rzeczy, wybrane przez blogerkę lub sygnowane jej nazwiskiem. Ich centrala mieści się w Mediolanie, a sama Chiara mieszka aktualnie w Los Angeles. Jej codzienne podróże, które możemy obserwować na Instagramie, pozwalają stwierdzić, że jest ona tak zapracowana, że w Los Angeles tylko bywa.

Jest bliską przyjaciółką wielu projektantów, a młodzi designerzy próbują nawiązać kontakt z Chiarą, bo wiedzą jaką siłę rażenia mają jej media społecznościowe i że ubrania, które ona nosi chcą mieć wszyscy, a to wpływa na sprzedaż danych artykułów.

W tym roku Chiara została międzynarodową twarzą kampanii Pantene oraz działu mody platformy Amazon. W sierpniu tego roku firma Mantel postanowiła stworzyć lalkę Barbie w wersji „Chiara” , która ubrana jest w biały t-shirt, czarną skórzaną kurtkę, dżinsy i  buty z kolekcji blogerki. Oraz drugą, która ubrana jest cała w ubrania Chanel. Te lalki to kwintesencja codziennego stylu Chiary, która kocha sklepy vintage, tak samo jak ubrania z wyższych półek.

Jej styl od początku bloga bardzo ewaluował, stał się przemyślany i dojrzalszy. Nie wiadomo jednak ile w tym jest prawdziwej Chiary, a ile wpływu ludzi od wizerunku czy marketingu. Nie można jednak zaprzeczyć, że Chiara jest fenomenem i osobą niezwykle inspirującą. Można się tylko zastanawiać co jeszcze zrobi lub w jaki sposób jej wizerunek wpłynie na świat mody. Przetarła szlaki wielu blogerkom na całym świecie, ale póki co to ona dzierży palmę pierwszeństwa i nie zamierza jej oddać nikomu. Wszystko czego dotknie nadal będzie przynosiło gigantyczne zyski. 

Polub nasz fanpage na FB: DYKF Facebook

 

Tekst: Joanna Dudek