contact us

Use the form on the right to contact us.

You can edit the text in this area, and change where the contact form on the right submits to, by entering edit mode using the modes on the bottom right.

           

123 Street Avenue, City Town, 99999

(123) 555-6789

email@address.com

 

You can set your address, phone number, email and site description in the settings tab.
Link to read me page with more information.

KWESTIA MODY

High fashion w trasie koncertowej

Katarzyna Pietrewicz

Florence Welch kostium/Gucci Instagram @fatm.italia

Trasa koncertowa promująca nową płytę każdej gwiazdy to wielkie przedsięwzięcie pod kątem technicznym, logistycznym, choreograficznym, ale także modowym. To, co piosenkarka lub piosenkarz ma na sobie musi stanowić integralną część całości i idealnie wpisywać się w klimat całego show i wizerunku artysty.

Kostiumy mają wyglądać zjawiskowo, mają przyciągać uwagę, ale nie odciągać jej od gwiazdy – raczej po prostu dodawać jej blasku. Część z nich może przejść nawet do historii, jak winylowy kombinezon Dawida Bowie projektu Kensai Yamamoto.

Po czyje więc projekty najchętniej sięgają gwiazdy?

Większość muzyków ma „sprawdzonych” projektantów kostiumów, z którymi współpracują: Marina Toybina, była odpowiedzialna za kreacje Taylor Swift na trasie Red, Katy Perry podczas trasy Prismatic, czy grupy Fifth Harmony; Arianne Phillips - współpracował z Madonną aż przy sześciu trasach koncertowych; Erin Hirsh, odpowiadała za garderobę samego Kanye’ego Westa podczas trasy Glow in the Dark i w trakcie pojedynczych wystąpień.

Wszystko zaczyna się od spotkania z artystą, scenografem i choreografem oraz na wypracowaniu wspólnej wizji, tego, co chce się osiągnąć. Następny etap to szkic, który niektóre gwiazdy potrafią zrobić same i powiedzieć, że życzą sobie właśnie coś takiego:

To w rzeczywistości kilka linii i kresek, które musisz powołać do życia – mówi Erin Hirsh, o szkicach Westa.

Słynne nazwiska, działają jednak jak lep na muchy i w trasach koncertowych największych gwiazd, nie brakuje kostiumów od topowych projektantów.

Dla weteranki sceny muzycznej, jaką jest Madonna, moc idealnego kostiumu jest dobrze znana. Podczas trasy koncertowej Rebel Heart w 2015 roku zaprosiła do współpracy dość eklektyczne grono projektantów.

Madonna kostium Arianne Phillips/Instagram @mdna.revolution

Jeremy Scott, nie był zaskoczeniem, biorąc pod uwagę fakt, że para współpracowała już ze sobą niejednokrotnie, tak jak Fausto Puglisi. Nieoczywistym wyborem, był jednak nowy Dyrektor Kreatywny Gucci – Alessandro Michele, którego stylistyka nie do końca wpisuje się w image piosenkarki. Na tym lista jednak się nie kończy, a wśród marek znajdziemy jeszcze Alexandra Wanga, czy Pradę. Co ciekawe zabrakło Armaniego, którego słynna peleryna, którą Madonna miała na sobie podczas Brit Awards w 2015 roku spowodowała nieszczęśliwy upadek gwiazdy w trakcie koncertu.

Beyonce także przebiera w projektantach: w 2014 roku Versace stworzyło 2 kostiumy otwierające i zamykające jej koncerty w Europie; trasa koncertowa On the Run, to projekty głównie Versace, Alexandra Wanga, Diesla czy Toma Forda. Jej najnowsza trasa promująca album Lemonade to przede wszystkim body, w których piosenkarka uwielbia występować, zaprojektowane dla niej specjalnie przez Balmain, Roberto Cavalli, DSquared2 oraz Gucci.

Katy Perry i Miley Cyrus uwielbiają szokować swoim wyglądem (zwłaszcza ta młodsza, balansująca na granicy dobrego smaku) – do tego idealnie nadają się projekty Jeremy’ego Scotta i Roberto Cavalliego.

Są jednak gwiazdy, które decydują się tylko na jedną markę i jednego projektanta. Tak jest w przypadku Florence Welch, której modowy związek z Gucci rozpoczął się w 2012 roku jeszcze za czasów Fridy Giannini. Jej styl vintage, z hipisowską nutą, czyni ją idealną muzą dla ekscentrycznych projektów nowego Dyrektora Kreatywnego marki:

Jego projekty mają w sobie coś z psychodelicznej babci, a ja ubieram się tak od długiego czasu – mówi Florence.

Beyonce kostium Balmain/Instagram @balmain

Lady Gaga, która przyjaźni się z Donatellą Versace, wybrała projekty włoskiej marki jako podstawę swojej scenicznej garderoby w 2012 roku. Rihanna z kolei zaufała w tej kwestii Riccardo Tisci podczas trasy Diamonds z 2013 roku.

Kostium ma zapewnić swobodę ruchu, świetnie prezentować się na gwieździe i pasować do całej aranżacji wielkiego show. Czy współczesnym gwiazdom się to udaje? Legendy i pionierzy tacy jak Dawid Bowie, mieli by pewnie coś do powiedzenia w tej sprawie.

Polub nasz fanpage na FB: DYKF Facebook


Tekst: Katarzyna Pietrewicz