contact us

Use the form on the right to contact us.

You can edit the text in this area, and change where the contact form on the right submits to, by entering edit mode using the modes on the bottom right.

           

123 Street Avenue, City Town, 99999

(123) 555-6789

email@address.com

 

You can set your address, phone number, email and site description in the settings tab.
Link to read me page with more information.

KWESTIA MODY

Modne numery

Kornelia Piekielna

Mat. promocyjne H&M

Liczby rządzą światem i rządzą w modzie.

Wyznawcy numerologii wierzą, że numer przyporządkowany danemu obiektowi ma związek z jego losem. Pojawiające się obecnie liczby i numery w modzie to często pomysł na markę lub design graficzny.

Chanel No. 5, 3.1 Philip Lim, 3LAB, Lot78, Bohoboco No 1 czy 6397 NEWS, to przykłady produktów lub marek, które przyporządkowały sobie numery lub wykorzystały je w swoich projektach.

Mat. promocyjne Martin Group

 

Numery pojawiają się na bluzach, t-shirtach, nazwach i opakowaniach.

Różnią się kolorem, linią i kształtem, lecz zazwyczaj są duże i okazałe.

Co mają komunikować? Otóż, za numerami stoją historie.

Nazwa perfum Chanel N° 5 pochodzi od ślepej próby, w której Ernest Beaux przedstawił Gabrielle Chanel pięć kompozycji zapachowych.

Coco wybrała ostatnią próbkę, piątą - stąd nazwa. Według innych źródeł cyfra 5 była jej ulubioną, dlatego Gabrielle nazwała tak swoje perfumy.

Imię i nazwisko, a także data urodzenia mają swoje znaczenie. Może dlatego twórcy marki 3.1. Phillip Lim dodali do swojej nazwy 3.1, gdyż zakładali ją w wieku 31 lat.

Mat. promocyjne ACNE

Według numerologów nic nie dzieje się Numer L. NYG.23 pojawił się także na bluzie Acne’s double logo Beta sweatshirt. Sama bluza jest w miejskim stylu, emanuje luzem, a logo Acne Studio wpisuje się w trend zarówno numeromanii jak i logomanii.

Mat. promocyjne 6397 News

6397 News to concept store i marka jeansów Stelli Ishii, Japonki mieszkającej w Nowym Yorku. Denim 6397 ma powściągliwe kolory i krój boyfriendów.

Projektantka twierdzi, że jej jeansy są dla ludzi młodych duchem, a numer 6397 to po prostu
N-E-W-S na klawiaturze telefonu
.

Mat. promocyjne Mozcau

Polska marka Mozcau także uległa trendowi liczb i ponumerowała ubrania w swojej kolekcji. Numery od 1 do 3 zestawiła z afrykańskimi sentencjami. 

T-shirt Heroine Carnival No 1 głosi: A sweet taste does not remain forever, a czarna bawełniana tunika No 3 jest z napisem: People get fed up even with honey.

Mat. promocyjne Bohoboco

Duet projektantów Bohoboco nazwał swoje pierwsze perfumy Bohoboco no 1. Zarówno nazwa jak i zapach nawiązują do klasyki marki Bohoboco.

Numer 1 to także zapowiedź kolejnych zapachów.

Mat. promocyjne H&M

Wisienką na torcie numeromanii są oszczędne w formie i harmonijne kolekcje domu mody Maison Martin Margiela. Metki jego ubrań charakteryzują się prostokątem z zakreśloną liczbą od 0 do 23.

Tutaj liczba oznacza linię, z której pochodzi dana część garderoby.

Motyw 23 liczb wykorzystany został także w kampanii kolekcji Margieli dla H&M.

Mat. promocyjne LPD New York

Mat. promocyjne LPD New York

Na koniec streetowa marka LPD New York, wcześniej znana jako Les Plus Dorés, która nadała numery drużynom znanych projektantów.

Jeśli zechcesz być w drużynie Owensa wybierzesz bluzę z numerem 61, drużyna McQueena nosi numer 69. 

Drużyna DO YOU KNOW FASHION ma numer 44A – ale to już zupełnie inna historia…

 

Tekst: Urszula Majewska