contact us

Use the form on the right to contact us.

You can edit the text in this area, and change where the contact form on the right submits to, by entering edit mode using the modes on the bottom right.

           

123 Street Avenue, City Town, 99999

(123) 555-6789

email@address.com

 

You can set your address, phone number, email and site description in the settings tab.
Link to read me page with more information.

KWESTIA MODY

Snapchat rewolucja

Paula Kamińska

fot. Michael Kors Live Snapchat Story

Snapchat rewolucja

Maj 2015 - przesyłane 2 miliardy zdjęć i video każdego dnia, listopad 2015 - 6 miliardów, początek 2016 roku - 7 miliardów. Czym jest aplikacja, której za cenę 3 miliardów dolarów nie odsprzedano Facebookowi, w czym tkwi jej fenomen oraz coraz większy wpływ na zmiany w branży mody?

Nie do końca najnowszy - bo powstały w 2011 roku, ani szczególnie rewolucyjny pomysł polegający na umieszczaniu czasowo ograniczonych zdjęć i video stał się integralną częścią globalnych kampanii reklamowych i wydarzeń mody.

Podczas wywiadu dla "The Globe and Mail" Nena Gandhi, Vice-President of Editorial Strategy marki Refinery29 wyjaśniła, że "Snapchat pozwala doświadczyć czegoś ekskluzywnego i niedostępnego w łatwo osiągalny sposób. W przypadku Refinery29 rozpoczęliśmy od pokazania pracy od zaplecza, zabawnych sytuacji w biurze, więc pole do eksperymentowania jest dość duże. Najważniejszą kwestią jest to, że dzięki ograniczeniu 24 godzinnemu, jesteśmy w stanie stwierdzić jak odbiorcy zareagowali na nasz post, w którą stronę powinniśmy zmierzać."

 fot. Louis Vuitton LV Live Snapchat story

Gdy fascynacja Facebookiem minęła, a Instagram został poznany z każdej już strony, globalne marki poszukują nowych sposobów kontaktu z klientami, czego skutkiem było przedstawienie sesji zdjęciowej do kampanii wiosna/lato 2016 Burberry w formie filmików właśnie w aplikacji. Za smartfonem nie stanął nikt inny, jak fotograf Mario Testino. Christopher Bailey jako pierwszy pokazujący swój pokaz na żywo, poszedł krok dalej, od klasycznych trenczy w stronę doskonałego kontaktu z fanami i nowoczesności.

A jak zachował się Snapchat podczas New York Fashion Week? Dał możliwość obejrzenia pokazów z pierwszego rzędu czy najbardziej dokładnych przygotowań na backstage'u. Swoje profile w tym czasie stworzyli Alexander Wang (organizował dodatkowo konkursy), Michael Kors i Calvin Klein. Zaangażowanie się brandów w aktywność na Snapchacie jest swoistą inwestycją na przyszłość, ponieważ stosunkowo młody odbiorca z niekoniecznie zasobnym portfelem, ma zostać w przyszłości wiernym klientem. W to właśnie wierzą i temu powinny się dostosować marki modowe na świecie.

Warto zauważyć, że Snapchat stał się swoistym medium reklamowym, ponieważ podczas tygodnii mody profile utworzyły sieci takie jak Saks Fifth Avenue, Bloomingdale's czy Moda Operandi, aby umożliwić zakup projektów prosto z odtwarzanych wybiegów.

fot. Instagram: @burberry 

Jedna z najbardziej dynamicznie rozwijających się form mediów społecznościowych staje się w pewnym stopniu wyzwaniem dla środowiska mody, ponieważ próbując zyskać równie duże grono odbiorców, luksusowi, doskonale znani giganci na rynku, którzy w bardziej zachowawczy sposób mogą chcieć się prezentować, mogą stanąć w pojedynku z młodymi i zwariowanymi markami, których statystyki zaczną szybować w górę. 

Polub nasz fanpage na FB: DYKF Facebook

Tekst: Ewa Pestkowska