contact us

Use the form on the right to contact us.

You can edit the text in this area, and change where the contact form on the right submits to, by entering edit mode using the modes on the bottom right.

           

123 Street Avenue, City Town, 99999

(123) 555-6789

email@address.com

 

You can set your address, phone number, email and site description in the settings tab.
Link to read me page with more information.

KWESTIA MODY

Stare i młode

Katarzyna Pietrewicz

Karl Lagerfeld i Justin Bieber/Instagram @justinbieber

Kampanie na sezon wiosna-lato 2015 opanowały kobiety w dojrzałym wieku: Joan Didion dla Celine, czy Joni Mitchel dla Saint Laurent. Niektóre rodzaje współpracy, przenoszą jednak kwestie wieku w zupełnie inny wymiar – wtedy, kiedy młodość zderza się z dojrzałością i doświadczeniem.

Legendy branży, ludzie grubo po siedemdziesiątce i młode gwiazdy, podbijające różne dziedziny show biznesu – takie mariaże budzą sporo emocji.

Kampania Alexis Bittar wiosna-lato 2015/mat. promocyjne Alexis Bittar

Amerykański projektant biżuterii, Alexis Bittar, do pracy przy swojej najnowszej kampanii zaprosił Iris Apfel oraz Tavi Gevinson. Zapytany, o kryteria wyboru gwiazd, powiedział, że kierował się ich niezwykłym stylem, a także ogromną różnicą wieku – Iris 93 lata, Tavi – 18 lat.

Najstarsze nastolatki świata.

Iris Apfel, gwiazda nowojorskiej socjety, światową sławę zyskała grubo po osiemdziesiątce. Jej znakiem rozpoznawczym są wielkie, okrągłe oprawki, oraz kolorowe akcesoria w niezliczonej ilości.

Iris Apfel w kampanii marki MAC/mat. promocyjne MAC

Tavi Gevinson, blogerka, która zaistniała w wieku dwunastu lat, robiąc furorę w branży mody, aktualnie jest aktorką i redaktor naczelną Rookie Magazine. Skupia się na pop kulturze i feminizmie.

Tavi Gevinson na okładce Ney York Magazine

Całkowicie różne, w kwestii nie tylko wieku, mają jednak najważniejsze cechy wspólne. Kobiety o silnych charakterach, które nigdy nie dostosowywały się do panujących norm. Niezwykle inteligentne, posiadające swój charakterystyczny, nieco dziwaczny styl, wyprzedzające trendy. Ponad wszystko obie emanują pewnością siebie. Razem pokazują, że uroda, siła i styl są ponadczasowe i nie określa ich wiek. 

Tavi Gevinson na okładce L'officiel

To świetny zabieg marketingowy Bittara, który tym samym podkreśla uniwersalność swoich projektów, skierowanych do kobiet z przedziału od osiemnastu lat wzwyż. Nie mógł do tego wybrać lepszych modelek!

Co się stanie, kiedy Kaiser spotka młodego księcia?

Informacje na temat pracy nad wspólnym projektem Justina Biebera i Karla Lagerfelda niemal doprowadziły do przeciążenia światowych serwerów.

Karl Lagerfeld i Justin Bieber/Instagram @justinbieber

Bieber, który zaskoczył wszystkich na początku roku, zostając twarzą Calvina Kleina, wielokrotnie publicznie podkreślał podziw i uznanie dla projektanta Chanel, nazywając go na Instagramie swoim przyjacielem.

Okazało się, że Kaiser nie tylko sfotografował gwiazdę popu dla V Magazine, ale także przeprowadził z nim wywiad.

Zaczynając lekko krytycznie, zapytał dwudziestolatka, jak wyobraża sobie dalszy rozwój kariery i czy ma jeszcze jakieś niespełnione ambicje.

Obaj są niekwestionowanymi gwiazdami w swoich dziedzinach. Lagerfeld znany jest z tego, że często bierze pod swoje skrzydła ekscentryczne gwiazdki i buntowniczki, takie jak Miley Cyrus czy Kirsten Stewart, dlatego współpraca z Bieberem nie jest niczym nadzwyczajnym. Sam w wywiadzie w nieco słodki sposób mówi piosenkarzowi, że widział go na scenie i uważa, że był świetny. Projektant lubi wchodzić w rolę doradcy, a wręcz nauczyciela, służącego cenną radą młodemu podopiecznemu.

Justin Bieber dla V Magazine

Bieber z kolei sam twierdzi, że w przyszłości nie wyklucza bardziej ambitnych projektów związanych z branżą, a poparcie Karla może mieć kluczowe znaczenie. Obaj lubią światła reflektorów i zainteresowanie mediów.

Lady Gaga i Tony Bennett w kampanii H&M

Lady Gaga i Tony Bennett to jeden z najdziwniejszych duetów muzycznych, który połączył siły także na froncie mody. Para wystąpiła w świątecznej kampanii H&M, podkreślając wielokrotnie w wywiadach, że mimo ogromnej różnicy wieku (60 lat) idealnie się dogadują i kiedy śpiewają wiek przecież nie gra roli. 

Bennett czerpie inspiracje z ekscentrycznego stylu Lady Gagi, a ona chętnie sięga po jego  doświadczenie i rady. 

Kampania Marks&Spencer wiosna-lato 2014/mat. promocyjne Marks&Spencer

Również Marks&Spencer postawił na różnorodność wieku w kampanii z 2014 roku, sfotografowanej przez Annie Leibovitz. Rita Ora, Emma Thompson i inne znane Brytyjki, miały pokazywać, że marka prezentuje gamę projektów dla kobiet w każdym wieku. To działanie miało odmłodzić wizerunek marki, kojarzonej z paniami po czterdziestce.

Branża mody kładzie ogromny nacisk na młodość, jednocześnie pozostając w rękach ludzi dojrzałych, dzierżących władzę w głównych domach mody i magazynach. To branża, która uwielbia kontrasty. Współpraca osób, które dzieli ponad pół wieku różnicy to zazwyczaj sprytne zabiegi marketingowe, z których jednak każda ze stron, może się od siebie czegoś nauczyć.


Polub nasz fanpage na FB: DYKF Facebook 

tekst: Katarzyna Pietrewicz

Kampania Marks&Spencer wiosna-lato 2014/mat. promocyjne Marks&Spencer