contact us

Use the form on the right to contact us.

You can edit the text in this area, and change where the contact form on the right submits to, by entering edit mode using the modes on the bottom right.

           

123 Street Avenue, City Town, 99999

(123) 555-6789

email@address.com

 

You can set your address, phone number, email and site description in the settings tab.
Link to read me page with more information.

KWESTIA MODY

Wszystkie kobiety Karla

Katarzyna Pietrewicz

Kate Moss w kampanii perfum Chanel

Za rok skończy 83 lata, a mimo wszystko nie zwalnia tempa. Chanel, Fendi, linia sygnowana własnym nazwiskiem – większe i mniejsze sukcesy Karla Lagerfelda napędzają jego imperium. 

Karl Lagerfeld/fot. Agencja FORUM

Nadal pozostaje jedną z najbardziej wpływowych osób w branży, przebywającą w towarzystwie tylko wyselekcjonowanego grona osób. Garstka dumnych, wybranych kobiet. Keiser byłby przecież nikim bez swoich muz. 

Lady Amanda Harlech/fot. Agencja FORUM

Pierwsze miejsce w tym zestawieniu zajmuje bezsprzecznie Lady Amanda Harlech, która nieustannie pojawia się u boku Karla od 1996 roku, kiedy to objęła stanowisko Doradcy ds. kreatywnych Chanel i Fendi. Nazywana oczami i uszami mistrza, jest na jego każde zawołanie. Nie boi się wprost powiedzieć tego, co myśli o projektach Karla zanim te trafią na wybieg. Prawa ręka Keisera pozostaje jego muzą i przyjaciółka do dziś. 

W sposób całkowicie naturalny córka Amandy -  Tallulah spędzała z projektantem dużo czasu, kiedy dorastała. Nazywała go „pseudo ojcem chrzestnym”. Dzisiaj także jest częstym gościem w studiu Chanel w Paryżu, obserwuje pracę zespołu. Pojawia się na każdym pokazie marki. Mówi o sobie „muse in training”. Nie podpisała z Chanel oficjalnie kontraktu, ale wystąpiła już w krótkim filmie marki obok Keiry Knightley i swojej matki.

Tallulah Harlech na okładce ES Magazine

Współpraca Chanel z Lily Allen zaczęła się w zupełnie inny sposób. Podobno Karl zjawił się na 29-tych urodzinach piosenkarki, a ta pijana poprosiła go, o wyjaśnienie, jak projektuje buty. Lagerfeld narysował jej diagram, który zachowała na pamiątkę. Tydzień później Allen otrzymała telefon z propozycją zostania twarzą toreb Coco Cocoon. Nieszablonowa i lekceważąca osobowość młodej Brytyjki przyciągnęła Karla, na tyle, że zaprojektował jej suknię ślubną.

Lily Allen w kampanii Chanel

Kolejna Brytyjka, która wpadła Keiserowi w oko to Keira Knightley. W 2006 roku została twarzą perfum Chanel Coco Mademoiselle i od tamtej pory pozostaje jedną z ulubienic Lagerfelda i pokazuje  się w jego projektach. Wystąpiła nawet w krótkim filmie marki wcielając się w samą Coco Chanel, a Lagerfeld powiedział o niej:

Dobrze mi się z nią pracuje. Bardzo łatwo. Keira nie sprawia żadnych problemów.

Ona również zdecydowała się wziąć ślub w kreacji Chanel.

Keira Knightley w kampanii perfum Chanel Coco Mademoiselle

Modelka Alexa Chung również nieprzerwanie pozuje z projektantem na czerwonym dywanie, oczywiście w kreacjach Chanel. Projektant miał swój wkład w wylansowaniu modelki na ikonę stylu, twierdząc, że wygląda dobrze we wszystkim.

Sporym zaskoczeniem był wybór Blake Lively na twarz kampanii torebek Chanel Mademoiselle w 2011 roku. Jej typowo amerykańska uroda przez wielu była uważana za niepasującą do wizji Chanel. Lagerfeld jednak zakochał się w typowo amerykańskiej urodzie Lively i nie słuchał żadnych argumentów przeciw.

Blake Lively w kampanii Chanel

Słabość Lagerfelda to jednak przede wszystkich szalone „it girls” – buntowniczki, silne osobowości, wyróżniające się z tłumu i przyciągające kłopoty. 

Pierwszą z nich była Kate Moss – ikona mody została twarzą perfum Chanel. W 2005 roku po wycieku zdjęć Kate wciągającej kokainę marka zrezygnowała ze współpracy z modelką. Moss udało się wrócić na szczyt, a Lagerfeld do tej pory mówi o niej, że jest jedyna w swoim rodzaju, ponad wszystko.

Kate Moss w kampanii Chanel

Gwiazda „Twilight” - Kristen Stewart - również nie była oczywistym wyborem. Głośny skandal z jej udziałem (romans z reżyserem filmu) nie odwiódł jednak projektanta od rozpoczęcia z nią współpracy. Została twarzą kampanii Chanel Dallas i uczestniczyła w wielu sesjach z udziałem Lagerfelda.

Kristen Stewart w kampanii Chanel Dallas

Publiczny podziw wyrażony przez Karla dla Miley Cyrus zdziwił niejedną osobę z branży. Młoda gwiazdka w niczym nie uosabia klasy Coco Chanel, a mimo wszystko została zauważona przez Keisera. Tak samo jak Rihanna, o której mówi się w kuluarach, że wspólnie z Chanel pracuje nad tajnym projektem. Na razie jednak możemy ją oglądać w pierwszym rzędzie na pokazach marki.

Miley Cyrus na okładce magazynu Nylon 

Numerem jeden wśród „it girls” Karla pozostaje Cara Delevingne. Modelka o krzaczastych brwiach nosi w torebce lalkę Karla, którą ten karze jej czesać codziennie. Królowa social media została częścią rodziny Chanel w 2012 roku rozszerzając swoją współpracę z Karlem o Fendi i markę butów Melissa. Ostatnio dla Chanel zrezygnowała z udziału w pokazie Victoria Secret.

Karl Lagerfeld i Cara Delavigne podczas pokazu Chanel FW 2014/15/fot. Agencja FORUM

Lady Harlech twierdzi, że największą radością Karla jest widzieć jak kobiety, które ubiera odnoszą sukces. Bez wątpienia Lagerfeld jest jedną z pierwszych osób w branży, które są w stanie wypromować następną „it girl”. Pewne jest także to, że uwielbia otaczać się osobami, które robią wokół siebie szum i przyciągają uwagę, tak jak kotka Kaisera  - Choupette, bo kto powiedział, że muza musi być człowiekiem?


Polub nasz fanpage na FB: DYKF Facebook 

tekst: Katarzyna Pietrewicz

Lady Amanda Harlech na okładce magazynu 10 

Cara Delevingne w kampanii Chanel Cruise 2013

Keira Knightley w kampanii pomadki Chanel Rouge

Alexa Chung na okładce Elle UK

Cara Delevingne w kampanii Chanel jesień-zima 2014/15