contact us

Use the form on the right to contact us.

You can edit the text in this area, and change where the contact form on the right submits to, by entering edit mode using the modes on the bottom right.

         

123 Street Avenue, City Town, 99999

(123) 555-6789

email@address.com

 

You can set your address, phone number, email and site description in the settings tab.
Link to read me page with more information.

LEGENDY MODY

Fantasmagoria oczami Emilio Pucciego

Aga

Natasha Poly w kampanii reklamowej na sezon wiosna-lato 2015

Okrzyknięty twórcą kalejdoskopowych wzorów. Emilio Pucci to florencki projektant mody i polityk.

Choć nie ukończył studiów związanych z projektowaniem odzieży (studiował rolnictwo, a następnie otrzymał doktorat z nauk politycznych) zyskał rozgłos w świecie mody.

Preferował aktywny styl życia, zatem miłość do sportu zwyciężyła.

Pierwsze asortymenty odzieżowe wykreował dla drużyny Reed College, potem zaprojektował strój narciarski dla swej przyjaciółki. Ten zestaw został przypadkowo sfotografowany przez Toni’ego Frisella – fotografa pracującego dla Harper Bazaar. Tak zaczął się sukces Pucciego.

Okładka magazynu Vogue ze stycznia 1959 roku

Sensacje wywołały eleganckie wzory projektanta, dzięki którym otrzymał szereg ofert od amerykańskich producentów.

Założywszy dom mody w renomowanym kurorcie Canzone del Mare na wyspie Capri rozpoczyna swą przygodę ze światem Fashion.

Początkowo korzystając ze swej wiedzy dotyczącej elastycznych materiałów stworzył linię kostiumów kąpielowych, by w końcu zjawiskowość połączeń kolorów i przesadną wzorzystość przelać na subtelne materiały tworząc ekstrawaganckie chusty.

Gisele Bundchen w kampanii reklamowej na sezon wiosna 2014

Następnie swe wizje przekłada na wzory bluzek, spódnic i jedwabne suknie.

Na przełomie lat 60. i 70. firma Braniff International Airways zaprosiła Pucciego do współpracy. Jego zadaniem było zaprojektowanie umundurowania dla załogi powietrznej – pilotów, hostess. Ubrania te musiały sprawdzać się zarówno w upalne jak i deszczowe dni.

Ponadto innowacyjnym zamysłem, który wdrożony został do produkcji, był tzw. „kask bańka” stworzony z myślą o stewardessach, w celu ochrony fryzury przed opadami deszczu czy silnym podmuchem z silników.

Kolekcja Vivace na sezon wiosna-lato z 1967 roku/Instagram: @emiliopucci

Pierwotnie marka ta tworzyła ubrania prêt-à-porter, akcesoria dla kobiet (oprócz niewielkiej gamy akcesoriów męskich). Natomiast z biegiem lat we współpracy z Ermenegildo Zegną rozszerza swą ofertę wdrażając linię odzieży męskiej.

Laudomia Pucci po śmierci swego ojca, w 1992 roku, przejmuje pieczę nad domem mody. W 2000 roku współwłaścicielem firmy staje się grupa Louis Vuitton Moet-Hennessy – imperium towarów luksusowych, która nabyła aż 67% udziałów. Laudomia była dyrektorem kreatywnym Pucci do 2002 roku, kiedy to spółka LVMH zaprosiła do współpracy wielkich projektantów. Christian Lacroix (2002 rok), Matthew Williamson (2005 rok), Peter Dundas (2009 rok) i Massimo Giorgetti (2015 rok) to artystyczni dyrektorzy tejże marki.

Instagram: @emiliopucci

Projekty Pucciego nosiły takie osobistości jak: Sophia Loren, Jackie Kennedy, Madonna czy Marilyn Monroe, która pochowana została w jednej z jego sukienek.

Pucci oferuje ubrania o bardzo prostych krojach, nadrabiając bogactwem wzorów i kolorów.

Choć przygoda Pucciego zaczęła się od skromnego atelier w wakacyjnym kurorcie, obecnie jego projekty możemy kupić w butikach i luksusowych domach towarowych na całym świecie.

Polub nasz fanpage na FB: DYKF Facebook

tekst: Aga Gniłka

Natasha Poly w kampanii reklamowej na sezon wiosna-lato 2015

Limitowana edycja wzorzystych chust/Instagram: @emiliopucci

Madison Avenue Fashion Heritage Week/Instagram: @emiliopucci