contact us

Use the form on the right to contact us.

You can edit the text in this area, and change where the contact form on the right submits to, by entering edit mode using the modes on the bottom right.

           

123 Street Avenue, City Town, 99999

(123) 555-6789

email@address.com

 

You can set your address, phone number, email and site description in the settings tab.
Link to read me page with more information.

LEGENDY MODY

Halston – król amerykańskich dyskotek

Aga

Kampania reklamowa H by Halston na sezon jesień 2011

Znany jako Halston. Właściwie nazywał się Roy Halston Frowick.

Mianowany ikoną projektantów lat 70. Król amerykańskich klubów - jego ponętne sukienki stały się hitem tych imprez.

W dzieciństwie przypatrywał się krawieckim działaniom matki i tak zrodziła się w nim pasja, która zawładnęła jego życiem.

Podczas studiów na Indiana University przerywa edukację, aby rozpocząć naukę na Instytucie Sztuki w Chicago. Podczas kształcenia zdobywa doświadczenie pracując jako merchandiser w domu towarowym Carson Pirie Scott.

Okładka magazynu Vogue Marzec 1963 rok

Pierwsze kroki w środowisku mody stawiał po otwarciu sklepu z kapeluszami w Chicago. Przeprowadził się do Nowego Jorku, gdzie rozpoczął pracę dla wysokiej klasy domu towarowego Bergdorf Goodman projektując nakrycia głowy.

Swą przygoda ze światem fashion zapoczątkował w 1961 roku od zaprojektowania kapelusza dla Jacqueline Kennedy, ale to dyskotekowe sukienki przyniosły mu uznanie.

Zastosowanie takich tkanin jak: kaszmir czy ultrasuede – syntetycznego mikrowłókna - dodaje wartości jego projektom.

Doskonale wpisujące się w twórczość Halstona powiedzenie „mniej znaczy więcej” oddaje ideę jego marki.

Kampania reklamowa na sezon wiosna 1980

Elizabeth Taylor, Lizy Minnelli czy Bianca Jagger. Te fascynujące kobiety stały się wiernymi wielbicielkami projektów artysty. Zawsze miał słabość do pięknych, eleganckich kobiet. Otaczając się nimi czerpał inspiracje z ich osobowości. To one stanowiły dla niego kwintesencję mody.

Sztuka Halstona nie zawężała się jedynie do światowych ikon. W 1976 roku stworzył umundurowanie dla harcerek, stewardess linii lotniczych Braniff czy nowojorskiej policji.

Podjął się również współpracy z drużyną olimpijską USA tworząc dla niej sportowe zestawy.

Pamiętny w karierze projektanta był rok 1983. Współpraca z JC Penny – amerykańską siecią domów towarowych – przyczyniła się do klęski marki. Po niefortunnych współdziałaniach artysta utracił wszelkie prawa do firmy, której był założycielem.

Kampania reklamowa Halston Heritage na sezon jesień-zima 2014

Po śmierci Halstona w roku 1990 marka przechodziła z rąk do rąk. Zmieniając właścicieli i projektantów na nowo odkrywała swój potencjał. Kierownictwo mające tymczasowy charakter w 2006 roku doczekało się stałych właścicieli. Pod przywództwem Tamary Mellon – współzałożycielki Jimmy Choo, Rachel Zoe – stylistki i Harveya Weinsteina – producenta filmowego firma ponownie zaczęła prężnie działać.

Zmienni dyrektorzy kreatywni, Marco Zanini – 2007, Marios Schwab – 2009, stanęli na wysokości zadania i odświeżyli zarchiwizowane dziedzictwo Halstona aktualizując je z nowoczesnością.

Okładka magazynu Elle, Sarah Jessica Parker and Halston Heritage styczeń 2011 rok

Ponadto Sarah Jessica Parker – aktorka, której sławę przyniósł serial Seks w wielkim mieście - w 2009 roku zatrudniona została na stanowisko prezesa i dyrektora kreatywnego głównej linii. W 2011 roku na łamach amerykańskiego Vogue'a Parker wydała oficjalną rezygnację.

Choć wydawać by się mogło, iż historia marki zakończyła się niefortunnie Halston przyczynił się do tego, że Nowy Jork na stałe wpisał się na światowej mapie mody, a on sam, dzięki swym olbrzymim osiągnięciom, zapamiętany zostanie na długo.


Polub nasz fanpage na FB: DYKF Facebook

tekst: Aga Gniłka

Kampania reklamowa H by Halston na sezon jesień 2011

Kampania reklamowa H by Halston Athletics 2011

Sophia Lorenna okładce magazynu Harper’s Bazaar, wrzesień 1961 rok