contact us

Use the form on the right to contact us.

You can edit the text in this area, and change where the contact form on the right submits to, by entering edit mode using the modes on the bottom right.

         

123 Street Avenue, City Town, 99999

(123) 555-6789

email@address.com

 

You can set your address, phone number, email and site description in the settings tab.
Link to read me page with more information.

LEGENDY MODY

Yohji Yamamoto- geniusz awangardy

Aga

Poeta czerni – takie określenie idealnie odzwierciedla japońskiego projektanta mody.

Yohji Yamamoto/Instagram: @billyhai

YOHJI YAMAMOTO zyskał sławę dzięki wykreowaniu własnego stylu, który charakteryzuje się bardzo obszernymi ubraniami, wyróżniającymi się użyciem jednej barwy – czerni.

Indywidualne spojrzenie na modę – to czyni go wyjątkowym.

1943 rok, Tokio – wtedy właśnie urodził się artysta. Wtedy też rozpoczyna się niesamowita historia wielkiej osobowości w świecie mody.

Ojciec zginął podczas wojny, dlatego też Yohji wychowywany był przez matkę. To ona zaszczepiła w nim miłość do mody. Prowadziła sklep odzieżowy, a syn pomagał jej w biznesie.

Backstage z pokazu w Paryżu rok 1988/Instagram: @yohjiyamamotoonline

Życie płatało mu figle. W młodości chciał zostać malarzem, jednak los sprawił, że zdobył wykształcenie prawnicze na Uniwersytecie Keio.

Koniec lat 60. to czas, kiedy Yamamoto zostaje absolwentem prestiżowej japońskiej szkoły kreatorów mody – Bunka Fukuso Gakuin. Otrzymawszy stypendium Endo zamieszkał w Paryżu, gdzie próbował swoich sił sprzedając szkice do magazynów. Działania te nie przynosiły zadowalających rezultatów. Po powrocie do Japonii zaczął projektować ubrania dla przyjaciół matki. Nastąpił przełom. Kolekcja składająca się w całości z płaszczy przeciwdeszczowych zwróciła uwagę nabywców, którzy zaczęli składać zamówienia.

Instagram: @teejnepomuceno

Zmysł estetyczny, który irytował i zachwycał publiczność był wyznacznikiem stylu przedstawiciela mody awangardowej. Brak jakiejkolwiek gradacji kolorystycznej to był przełom w tamtych czasach. Jego projekty łączą w sobie surową intelektualną dyscyplinę z porywającym romantyzmem.

Od każdej zasady zdarzają się wyjątki.

Pod koniec lat 80. projektant ożywia swoje projekty wprowadzając do nich bardzo przemyślane akcenty kolorystyczne, które nie odbierają uroku doskonałości warsztatu jaki reprezentuje marka Yohji Yamamoto. Konstrukcja, każdy detal dopracowany z perfekcyjną doskonałością poprzez ręczne wykonanie.

Kolekcja męska jesień-zima 2014/Instagram: @yohjiyamamotoonline

ANTYMODA – to przełomowy moment w twórczości artysty.

W tym czasie Yamamoto zaczął kreować ubrania ze znacznej ilości udrapowanych tkanin, luźno spływających po sylwetce – maskując jej kształty – używając do tego celu tylko i wyłącznie gamy monochromatycznej. Od tej pory ubrania mają za zadanie nie tylko zdobić.

Wyrażenie siebie za pomocą ubrań – taka dewiza towarzyszy projektantowi podczas projektowania.

Yamamoto stoi na pograniczu świata mody i sztuki. W stylizacjach wyraża swoją filozofię i ducha awangardy, często tworząc projekty daleko od aktualnych trendów. Sztuka zaskoczenia znakomicie opanowana.

Instagram: @yohjiyamamotoonline

Yamamoto to inicjator innowacyjnego ruchu estetycznego. Stworzył własny typ sylwetki, który utożsamiany jest z jego marką. Nieoczekiwana zmysłowość w przestrzeni między ubraniem a ciałem. Czerpie inspiracje z XVIII-wiecznych krynolin, kombinezonów roboczych czy tradycyjnych japońskich strojów. Nie zamierza jednak kwestionować tego, co z góry ustalone – stara się dekonstruować w celu lepszego odtworzenia, redukując ubrania do ich niezbędnego minimum.

Awangardowy „romans” ze sportem – tak można określić Y-3 – linię odzieży sportowej, która powstała przy współpracy z marką adidas. Łączy w niej własną stylistykę couture z aspektem sportowym. Kolekcja ta udowadnia, iż sportowa marka może posiadać zarówno styl jak i elegancję.

Instagram: @adidasy3

Mimo elitarności, marka Yamamoto szeroko się rozrosła. Yamamoto nie poprzestaje na jednym, jest wszechstronny – produkuje perfumy, buty, torby i okulary.

Projektant jest właścicielem ponad 220 sklepów na całym świecie, tworzy kolekcje dla kobiet (Y's For Women) i mężczyzn (Y's For Men). Jego kreacje zostały użyte przy produkcji wielu filmów.

Jedno jest pewne. Nieważne co stworzy i tak zyska to miano geniuszu.

Polub nasz fanpage na FB: DYKF Facebook

tekst: Aga Gniłka

Kolekcja męska wiosna-lato 2016/Instagram: @senmour007

Pokaz z linii Y3/Instagram: @shingoes