contact us

Use the form on the right to contact us.

You can edit the text in this area, and change where the contact form on the right submits to, by entering edit mode using the modes on the bottom right.

         

123 Street Avenue, City Town, 99999

(123) 555-6789

email@address.com

 

You can set your address, phone number, email and site description in the settings tab.
Link to read me page with more information.

MODNA MAPA DYKF

Hotel Warszawa

Jagoda Lisiak

Recepcja Hotelu Warszawa/fot. materiały prasowe

Legendarny warszawski drapacz chmur. Symbol odradzającej się niepodległej Polski, w trakcie II wojny światowej czynny świadek walk o Warszawę. Miejsce dla warszawiaków absolutnie wyjątkowe – Prudential. W 85 lat od powstania, wraca na należne mu w historii miejsce. Od początku listopada w tym miejscu ponownie działa Hotel Warszawa. 

Odremontowany i odrestaurowany hotel, należący do Grupy Likus Hotele i Restauracja posiada 142 indywidualnie zaprojektowane pokoje i apartamenty. Na ostatnim piętrze znajduje się apartament prezydencki, który posiada wejście na dach hotelu, gdzie znajduje się wyjątkowy taras z widokiem na panoramę Warszawy.

Fot. materiały prasowe

Na gości czekają również dwie restauracje - restauracja "Warszawska" i bar, znajdujący się tuż pod głównym hallem. Uwagę przyciągają betonowe filary, które stanowią część oryginalnej konstrukcji. Restauracja oferuje polskie produkty i dania z nowoczesnym podejściem. Wartym podkreślenia jest fakt, że produkty zamawiane są bezpośrednio u lokalnych producentów.

 Restauracja „Szóstka” z kolei, zgodnie ze swoją nazwą znajduje się na szóstym piętrze. Również i tu znajdziemy elementy odnoszące się do historii. Podobnie jak przed wojną goście hotelu mogą podziwiać panoramę ulicy Świętokrzyskiej ze specjalnego tarasu przylegającego do restauracji.

Basen w Hotelu Warszawa/fot. materiały prasowe

Hotel, podobnie jak pozostałe obiekty Grupy LHR spełnia ideę współistnienia zabytku najwyższej klasy i luksusowego, komfortowego hotelu. Znajdziemy tu wszystkie elementy charakterystyczne dla pozostałych obiektów grupy, które uczyniły z tych hoteli, miejsca wyjątkowe. Właściciele z niezwykłą starannością zadbali o to, aby historia tego budynku towarzyszyła gościom niemal na każdym kroku. Uwagę zwracają zwłaszcza widoczne w niektórych pokojach betonowe stropy konstrukcyjne lub części oryginalnej elewacji. Wnętrza są wykonane ze szlachetnych materiałów, w których dominuje kamień, stal, miedź i szkło. Łazienki zostały wykończone marmurem wysokiej jakości. Wspólnie z subtelnymi, drewnianymi wykończeniami tworzą poczucie niespotykanej elegancji i luksusu. Dekadenckie ręczniki kąpielowe i kosmetyki Acqua di Parma dopełniają obraz komfortu i stylu.

 W hotelu zadbano również o tych, którzy oczekują chwil wytchnienia, relaksu i odnowy. Na najniższym piętrze znajduje się centrum spa i rekreacji, w którym dostępne są sale zabiegowe, centrum fitness i basen.

Polub nasz fanpage na FB: DYKF Facebook

 

Zdjęcia: materiały prasowe

IFM - Institut Francais de la Mode

Jagoda Lisiak

Instytut Francais de la Mode w Paryżu/fot. www.ifm-paris.com

Institut Français de la Mode to instytucja szkolnictwa wyższego w Paryżu. Oferuje m.in. podyplomowe programy akademickie, konferencje, seminaria a także wymiany z innymi znanymi na całym świecie uczelniami.  

Instytut został założony w 1986 roku przez przedstawicieli branży mody przy wsparciu francuskiego Ministerstwa Przemysłu. Jest w partnerstwie akademickim z takimi uczelniami jak Uniwersytet Bocconi w Mediolanie czy London College of Fashion.

Wnętrza Instytut Francais de la Mode w Paryżu/fot. www.ifm-paris.com

Zadaniem IFM jest nauczyć swoich studentów kreatywnego myślenia i bycia przedsiębiorczym a kadrom kierowniczym i menedżerom pomóc rozwinąć posiadane umiejętności. Kursy obejmują zagadnienia z zakresu mody, luksusu, świata perfum i kosmetyków oraz projektowania.

Po roku nauki, studenci podejmują pracę w firmach, gdzie ważna jest kreatywność. Często też zakładają własne biznesy. IFM ma na celu przełamanie barier między zarządzaniem a projektowaniem w branżach łączących produkty, marki, kulturę i wzornictwo.

Instytut Francais de la Mode w Paryżu/fot. www.ifm-paris.com

Instytut układając swoją ofertę kieruje się potrzebami rynku. Określa swoje plany na podstawie spotkań z praktykami i konsultacji z ekspertami, którzy dzielą się swoją wiedzą i doświadczeniem. Szkoła jest wspierana również przez grupę firm. O dotacje dla studentów i rozwój Instytutu dbają m.in. takie marki jak Chanel, Chloe, Hermes, Louis Vuitton oraz Saint Laurent.

Moda, luksus, design czy media to sektory, które rozwijają się w bardzo szybkim tempie a osobom, które chcą się w nich w pełni realizować potrzebny jest już nie tylko kreatywny umysł, ale także umiejętności biznesowe i zarządcze.

Polub nasz fanpage na FB: DYKF Facebook

 

Tekst: Jagoda Lisiak

Zdjęcia: materiały prasowe ze strony www.ifm-paris.com

Muzeum Yves Saint Laurenta w Marrakeszu

Jagoda Lisiak

Muzeum Yves Saint Laurenta w Marrakeszu/Instagram: @myslmarrakech

Jedno muzeum poświęcone twórczości projektanta mieści się w Paryżu, drugie zostało otwarte jesienią 2017 roku w Marrakeszu. Yves Saint Laurent po wizycie w 1966 roku tego miasta, bardzo je sobie upodobał. Do tego stopnia, że postanowił kupić tam dom i wracać regularnie. Zafascynował się tamtejszym klimatem a marokańska kultura i wielość barw stanowiły dla niego źródła inspiracji. 

Budynek zaprojektowany został przez francuską firmę architektoniczną Studio KO. Architekci kierowali się precyzyjnością z jaką Yves Saint Laurent podchodził do cięcia tkanin. Fasada budynku wygląda jak skrzyżowanie sześcianów pokryta jakby delikatną koronką. Stworzona została na podobieństwo podszewki kurtki. Wnętrze budowli jest natomiast odmienne. Aksamitne, gładkie i promienne. 

Muzeum Yves Saint Laurenta w Marrakeszu/Instagram: @myslmarrakech

Miejsce powstało za sprawą Fundacji Pierre Berge -Yves Saint Laurent, której celem jest szerzenie wiedzy na temat twórczości projektanta i pokazywania ich cennych zbiorów. Dla wieloletniego partnera geniusza mody, naturalnym było podzielenie się jego dziełami, które są  dowodem na to, że Yves Saint Laurent był wielkim artystą swojego pokolenia. 

Główną część budynku zajmuje przestrzeń wystawowa o powierzchni 400 metrów kwadratowych. Stała ekspozycja zaprojektowana przez Christophe Martina zawiera najbardziej kultowe stroje, stworzone przez artystę. M.in. te, które stały się podstawą garderoby wielu kobiet: trencz, garnitur czy kurtka typu safari. Ubrania ukazane zostały wraz z poprzedzającymi je proces twórczy szkicami oraz wszelkimi inspiracjami – filmami, muzyką czy fotografiami. Aby ułatwić ich odbiór, wszystkie projekty wyeksponowane są na czarnym tle. 

Oprócz tego, przygotowywane są również wystawy tymczasowe. W budynku muzeum znajduje się również biblioteka, audytorium, księgarnia i kawiarnia ulokowana na tarasie. Odwiedzenie tych miejsc gwarantuje przedłużenie wędrówki po niesamowitym świecie słynnego projektanta.  

Polub nasz fanpage na FB: DYKF Facebook

 

Tekst: Jagoda Lisiak

Restauracja "Gucci Osteria" we Florencji

Jagoda Lisiak

Wnętrze restauracji "Gucci Osteria" we Florencji/Instagram: @gucci

„Gucci Osteria” to nowo otwarta restauracja włoskiego domu mody. Jest ona częścią przestrzeni wystawowej Gucci Garden znajdującej się we Florencji.

Szefem kuchni modnej restauracji został Massimo Bottura. Zdobywca trzech prestiżowych gwiazdek Michelin odpowiada za menu, którego podstawą jest tradycyjna kuchnia włoska.

Gucci Garden to cały kompleks, obejmujący strefę wystawową, butik oraz salę kinową. Zlokalizowany jest w słynnym Palazzo della Marcenzia, gdzie kiedyś znajdowało się muzeum Gucci. Goście odwiedzający restaurację, oprócz pysznego jedzenia mogą cieszyć się pięknym widokiem na jedno z najpopularniejszych miejsc we Florencji – Piazza della Signoria.

Massimo Bottura - szef kuchni restauracji "Gucci Osteria" we Florencji/Instagram: @gucci

Wystrój wnętrz restauracji stworzony został zdecydowanie w zgodzie z obecnym duchem marki. Świadczą o tym pomalowane na zielono ściany oraz stare meble. Tą samą estetyką kieruje się Alessandro Michele – dyrektor kreatywny Gucci projektując nowe kolekcje ubrań.

Idąc w stronę gastronomii, Gucci poszerza swoją ofertę, uatrakcyjnia ją i świadomie kultywuje włoskie tradycje. Robiąc to w sposób spójny i zgodny z wyznaczoną wizją.

Polub nasz fanpage na FB: DYKF Facebook

 

Tekst: Jagoda Lisiak

Wnętrze restauracji "Gucci Osteria" we Florencji/Instagram: @gucci

Lui Store

Adrianna Jannasz

Wnętrze Lui Store /fot. Materiały prasowe

Wyjątkowe modne miejsce na mapie Warszawy z niespotykaną w Polsce selekcją najbardziej hot na świecie marek mody - Lui Store. Butik jest usytuowany przy ulicy Mokotowskiej 26 i – oprócz dostępnych tu kolekcji – to miejsce wyróżnia także design wnętrza. Na takie miejsce Warszawa czekała długo!

Lui Store postawił na marki światowego formatu, dla wysmakowanych gustów mody. Znajdziemy tu Attico, Ports1961, Paul Andrew, Jonathan Simkhai, Markus Lupfer czy God Save Queens. Każdą z tych marek wyróżnia dbałość o jakość i niebanalne poczucie estetyki. 

Wnętrze Lui Store /fot. Materiały prasowe

Wnętrze jest bardzo minimalistyczne, zaprojektowane przez Dmowski&Co oraz Mateusza Tańskiego. Kolorem dominującym jest pudrowy róż, który króluje na wszystkich ścianach conceptu. Oprawą wykończenia wnętrza jest marmur oraz złoto. 

Dzięki tak minimalistycznemu, a zarazem kobiecemu wystrojowi - przestrzeń subtelnie podkreśla wyeksponowane w nim kolekcje ubrań, butów oraz dodatków.

Wnętrze Lui Store /fot. Materiały prasowe

Właścicielką Luis Store jest Luiza Kubis, która po latach spędzonych w domu mody Dior w Paryżu, czy Marchesa w Nowym Jorku, wraz ze zdobytym doświadczeniem wróciła, aby stworzyć takie miejsce jak Lui Store. 

To urokliwe miejsce i wyselekcjonowane marki znalazły rzesze fanów takich jak Maffashion, Aneta Kręglicka czy Ada Fijał.

Polub nasz fanpage na FB: DYKF Facebook

 

 

Tekst: Adrianna Jannasz