contact us

Use the form on the right to contact us.

You can edit the text in this area, and change where the contact form on the right submits to, by entering edit mode using the modes on the bottom right.

           

123 Street Avenue, City Town, 99999

(123) 555-6789

email@address.com

 

You can set your address, phone number, email and site description in the settings tab.
Link to read me page with more information.

MY ITALIAN STORIES

Skandalista? Oliviero Toscani

Anna Puslecka

Anna Puślecka, redaktor naczelna DYKF i Oliviero Toscani/fot. Artur Cieślakowski dla Agencji Republic

Oliviero Toscaniego spotkałam po raz pierwszy w Warszawie, podczas jego służbowej wizyty.

Robi wrażenie - ma 73 lata, a energią mógłby obdzielić co najmniej 10 osób! Kiedy weszłam na konferencję prasową on stał blisko kulis, komenderował, dyrygował, krzyczał, ustawiał statystów, denerwował się.

"Despota", pomyślałam. "Silny charakter", przyszło mi na myśl po chwili.

Podeszłam, przedstawiłam się, zaczęliśmy rozmawiać po włosku. Uśmiechał się, żartował, nagle stał się przyjazny (Włosi zawsze to mają, wystarczy dobrze mówić w ich języku i większość lodów przełamuje się).

Anna Puślecka, redaktor naczelna DYKF/fot. Artur Cieślakowski dla Agencji Republic

Anna Puślecka/fot. Artur Cieślakowski dla Agencji Republic

Oliviero Toscani/fot. Artur Cieślakowski dla Agencji Republic

Podczas konferencji, dotyczącej nowej kampanii autorstwa Toscaniego jednej z polskich firm produkujących majonezy i ketchupy (!), nikt (pewnie przez niedopatrzenie) nie przedstawił Oliviero Toscaniego. Jeden z managerów firmy zaczął mówić o wynikach finansowych firmy majonezowej, oglądalności reklam w TV, pasmach, wydanych pieniądzach... Siedząca obok mnie Ewa Wojciechowska szepnęła mi: "To skandal, coś z tym trzeba zrobić". "Zróbmy coś z tym, najpierw ja, potem ty", odparłam i wstałam, aby powitać siedzącą przed nami legendę światowej fotografii! Ludzie zaczęli bić brawo.

Toscani być może nie jest celebrytą jak Lady Gaga, ale dał się poznać szerokiej publiczności jako autor kontrowersyjnych fotografii dla marki Benetton (całująca się zakonnica z księdzem, problemy głodu, anoreksji, kary śmierci, wojen). Jako fotograf pracował także dla Vogue'a, Elle czy Harper's Bazaar.

Jedno jest pewne - Oliviero Toscani to postać niezwykła, legenda, to on zmienił myślenie o tworzeniu reklamy i komunikacji w ogóle.

Po konferencji przeprowadziłam z nim wywiad do DYKF, powiedział mi, że nie znosi Facebooka, kucharzy z restauracji z gwiazdkami Michelina i kobiet, które mają przerobione twarze...

A ja zaproponowałam mu po wywiadzie wprost: "Chcę przyjechać do pana domu w Toskanii z fotografem i zrobić materiał do polskiej edycji Harper's Bazaar". Odpowiedź była krótka: "Oczywiście. Kiedy?"

Only sky is the limit :)

Tymczasem przeczytajcie mój warszawski wywiad dla DYKF z Oliviero Toscanim.

 

Anna Puślecka, redaktor naczelna DYKF

http://www.dykf.pl/kwestia-mody-dykf/wszyscy-kretyni-sa-na-facebooku-wywiad-z-oliviero-toscanim

Anna Puślecka, redaktor naczelna DYKF i Oliviero Toscani/fot. Artur Cieślakowski dla Agencji Republic

Anna Puślecka, redaktor naczelna DYKF i Oliviero Toscani/fot. Artur Cieślakowski dla Agencji Republic

Anna Puślecka, redaktor naczelna DYKF i Oliviero Toscani/fot. Artur Cieślakowski dla Agencji Republic